جمعه 20 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۷۰ دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد پس از تجمع ۱۶ آذر، اميرکبير

پس از تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد در روز ۱۶ آذر، ۷۰ دانشجوی اين دانشگاه توسط نيروهای امنيتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در روز ۱۶ آذر از ساعت ۱۲ تا ۱۵ تريبون آزادی در آمفی تياتر کانون های فرهنگی هنری دانشگاه با موضوع "انتخابات و تاثير آن بر رفتار مردم" برگزار شد. از آغاز تريبون آزاد دانشجويان معترض که تعداد آن ها به ۴۰۰ نفر ميرسيد و پشت درهای آمفی تياتر مانده بودند شروع به سردادن شعارهايی همچون "کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن"، "مجتبی بميری رهبری را نبينی"، "دولت کودتا استعفا استعفا" و .... کردند. در مقابل حدود ۴۰ نفر از نيروهای بسيجی شروع به دادن شعارهايی همچون "مرگ بر منافق" نمودند. بعد از اتمام تريبون آزاد دانشجويان معترض که اکنون تعدادشان به ۲۰۰۰ نفر رسيده بود علی رغم هشدارهای سيد موسوی معاون فرهنگی دانشگاه مبنی بر غيرقانونی بودن تجمع، تجمع و راهپيمايی گسترده خود را در محيط دانشگاه آغاز کزدند. دانشجويان با حرکت در مسير بين خوابگاه تا در شمالی دانشگاه به سر دادن شعارهايشان پرداختند.در درب شمالی دانشگاه، دانشجويان پرچم سبزی را بر فراز درب اصلی دانشگاه نصب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در انتهای تجمع تعدادی لباس شخصی غير دانشجو به نيروهای بسيجی اضافه شدند و شروع به درگيری و ضرب و شتم دانشجويان نمودند. همچنين ۷۰ نفر از دانشجويان در حين خروج از دانشگاه توسط نيروهای امنيتی و لباس شخصيها بازداشت شدند تا اين لحظه ۵۷ نفرشان آزاد شده اند و ۱۳ نفرشان کماکان در بازداشت بسر ميبرند.

دانشجويان بازداشتی جزو فعالين دانشجويی دانشگاه نبوده اند و به نظر می رسد نيروهای امنيتی به منظور ايجاد جو ترس و انفعال در دانشگاه دست به چنين بازداشت گسترده ای زده باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016