شنبه 21 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش مراسم ۱٦ آذر در برلين (با عکس)، شبکه جوانان ايرانی در برلين

"شبکه جوانان ايرانی در برلين" و "جمعيت دفاع از جنبش دمکراسی خواهی مردم ايران" مراسمی را در روز ۱٦ آذر در شهر برلين برگزار کردند. اين برنامه در همبستگی با مقاومت و ايستادگی دانشجويان ايرانی در برابر استبداد در بيش از پنج دهۀ اخيردرايران برگزار شد. قسمت اول برنامه شامل گفتگو بين پنج تن از دانشجويان فعلی و قديمی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای ف. تابان از دانشجويان پيشگام حاضر در جلسه بود که به عنوان يکی از پيش کسوتان جنبش دانشجويی در اين برنامه شرکت داشت و مهمانان جوان شرکت کننده در اين بحث "ميترا خلعتبری" خبرنگار روزنامه اعتماد ملی "ميترا يوسفی" از دانشجويان سابق دانشگاه صنعتی شريف، "مينا خانی" دانشجوی اخراجی دانشگاه زنجان و "پويان محموديان" دانشجوی ستاره دار دانشگاه اميرکبير که همگی به نوعی به دليل جو فشار و اختناق حاکم بر جامعه و دانشگاه در دوران اخير، ايران را ترک کرده بودند.

ميترا خلعتبری دانشجوی اخراجی" دانشگاه خبر" بر همراهی و همگامی ايرانيان خارج با مردم داخل تاکيدداشت. ميترا خلعتبری هم رنگ سبز را متعلق به جنبش مردم داخل ايران توصيف کرد و آن را مختص و متعلق به شخص و گروه خاصی ندانست .ميترا يوسفی نويسنده وبلاگ" مبارز کوچک "تاريخچه کوتاهی از فعاليت های خودش به عنوان يک دانشجوی چپ در ايران را بازگو کرد و اينکه انديشه چپ در ايران به سختی صاحب تريبون می شود و به دليل همين کمبود امکانات دانشجويان چپ از تريبون هاو امکانات انجمن های اسلامی در متشکل کردن و ارائه نظرات خودشان استفاده می کنند.مينا خانی از چگونگی اخراجش از دانشگاه زنجان و همچنين فعاليت های دانشجويان در اين شهر صحبت کرد و پويان محمديان عضو تحکيم وحدت سعی بر تبيين و چگونگی فعاليت های اين سازمان در دانشگاههای ايران داشت .در کل فضای اين بحث آزاد و باز خوردآن در بين حضار بسيار جالب و پربهره بود.

در نيمه دوم برنامه که مختص به برنامه موسيقی بود آقای "حيدر ساجدی" آهنگساز جوان ايرانی به همراه گروهش قطعاتی بسيار زيبا را اجرا کردند که تمام حاضران در سالن به وجدآمدند. يکی از ويژگی های کار اين گروه استفاده از نوازندگانی از کشورهای مختلف از جمله پرو و پاکستان به همراه سازهای بومی اين کشورها، که به برنامه رنگ و بويی بين المللی داده بود و برنامه موسيقی را از قالب اجرا های معمول و کسل کننده موسيقی صرفا سنتی خارج کرده بود.

با وجوداينکه اين برنامه در روزکاری دوشنبه برگزار شد اما استقبال بسيار خوبی از برنامه صورت گرفت و بسياری از ايرانيان شهر برلين در برنامه حضور پيدا کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016