یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توديع وثيقه ۵ ميليارد ريالی برای احمد زيدآبادی و صدور قرار کفالت برای مسعود باستانی، ايلنا

* محکوميت مادام‌العمر در قوانين جمهوری اسلامی ايران موضوعيت ندارد
* پيگرد روزنامه نگار به لحاظ انجام کارهای قانونی مربوط به شغل خبرنگاری مبنای قانونی ندارد


ايلنا: شريف از توديع وثيقه ۵ ميليارد ريالی برای احمد زيدآبادی و صدور قرار کفالت برای مسعود باستانی خبرداد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا از ثبت لايحه اعتراضی نسبت به احکام احمد زيدآبادی و مسعود باستانی خبر داد و گفت: لايحه اعتراض به احکام صادره در مورد محکوميت‌های احمد زيدآبادی و همچنين اعتراض به حکم صادره در مورد محکوميت مسعود باستانی روز گذشته توسط همکارم افروز مغزی در دادگاه بدوی صادر کننده احکام فوق ذکر به ثبت رسيد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکيل زيدآبادی ادامه داد:اينجانب در رسيدگی بدوی به اتهامات موکلم تصور محکوميت به شکل صادر شده به ويژه در خصوص محکوميت ايشان به ممنوعيت مادام‌العمر وی از هر گونه تحليل کتبی و شفاهی را نداشتم و اميدوارم که دادگاه تجديد نظر براساس قوانين موضوعه جمهوری اسلامی رسيدگی کند.
وی با بيان اينکه محکوميت مادام العمر در قوانين جمهوری اسلامی ايران موضوعيت ندارد، اظهار داشت: منطق حاکم بر احکام حقوقی و پيشينيه‌هايی که اينجانب تا به حال به عنوان وکيل مشاهده کرده يا شنيده و يا خوانده‌ام، صدور حکم محکوميت مادالعمر از تحليل مسايل سياسی را مشاهده نکردم و نحوه نظارت اجرای احکام بر اجرای چنين محکوميت نيز نامشخص است به اين ترتيب به صدور حکم قانونی اميدوارم.
شريف درباره پرونده مسعود باستانی نيز گفت: با توجه به اينکه شغل موکلم روزنامه‌نگاری است و روزنامه‌نگار در برابر خدمات راجع به شغل خود مانند همه مشاغل دستمزد می‌گيرد،پيگيرد روزنامه نگار به لحاظ انجام کارهای قانونی راجع به شغل خبرنگاری مبنای قانونی ندارد به همين دليل به ناچار چشم اميد به دادگاه تجديد نظر دوخته‌ام.
وی در مورد پرونده عبدالله مومنی نيز گفت: درخصوص اين پرونده درصدد انجام تشريفات قانونی جهت مطالعه پرونده و تنظيم لايحه هستم.
شريف در پاسخ به اين پرسش که آيا دادگاه برای تبديل قرار بازداشت موکلان شما به وثيقه يا کفالت تصميمی اتخاذ نکرده است،گفت: در مورد تامين وثيقه صادره در پرونده زيدآبادی با توجه به اينکه مبلغ وثيقه اوليه ۲۵۰ ميليون تومان بود اين مبلغ يک بار به ۳۵۰ ميليون و بار ديگر به ۵۰۰ ميليون تومان افزايش يافت و در حال حاضر تمام تشريفات قانونی جهت توديع وثيقه صورت پذيرفته است.
وکيل مسعود باستانی ادامه داد: در خصوص پرونده اين موکلم نيز قرار کفالت صادره شده، اما با توجه به مذاکرات همکارم با دفتر دادگاه تجديد نظر،در حال حاضر ما با اين پرسش مواجه هستيم که آيا دادگاه تجديد نظر در خصوص اجرای اين قرار تصميم اتخاذ خواهد کرد يا خير؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016