یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: هتک حرمت امام هنجارشکنی از سوی فتنه‌گران است، ايسنا

* با رسانه‌هايی که اخلاق را رعايت نمی‌کنند قاطعانه برخورد شود

آيت الله آملی لاريجانی با تقبيح فضای تهمت و دروغ پراکنی رسانه‌ای بر رعايت اخلاق رسانه‌ای از سوی مطبوعات و سايت‌های اينترنتی تأکيد کرد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان عالی قضايی با تشريح نقش برجسته و مهم مطبوعات و رسانه‌های موجود در فضای مجازی در اطلاع رسانی، نقش رسانه‌ها را در جهان حاضر بسيار پراهميت برشمرد و اظهار کرد: در دنيايی هستيم که رسانه‌ها اعم از مکتوب و غيرمکتوب نقش مهمی دارند و در بسياری از کشورها قدرت رسانه‌ای حرف اول را می‌زند و رسانه‌ها در حقيقت ابزار براندازی حکومت‌ها شده‌اند و استکبار رسانه‌ای امروز بسيار فعال شده تا کشورهايی که به سوی منافع استکباری تمايل ندارند، ساقط کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان سخنان اخير مقام معظم رهبری راجع به انحرافات رسانه‌ای و نقش مخرب برخی از رسانه‌ها که سعی در رواج فضای فتنه و اختلاف در جامعه و ترديد مردم نسبت به مسئولان دارند، گفت: توهين به هر کسی و به هرفردی جرم است و منحصر به مسئولان عالی هم نمی‌شود و قانون در هر مورد مجازات خاص خود را تعيين کرده و بايد با افراد خاطی با قاطعيت برخورد شود چون در حکومت اسلامی حرمت مؤمن مثل حرمت کعبه است و اين سفارش دين مبين اسلام است.

رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر رعايت قانون در برخورد با خاطيانی که نسبت به ايجاد فضای تهمت و افترا و دروغ پردازی در رسانه‌ها مشغول هستند، اظهار کرد: دستگاه قضايی بايد در برخورد با رسانه‌هايی که رعايت اخلاق رسانه‌ای و قانون مطبوعات و قوانين موضوعه را نمی‌کنند بدون در نظر گرفتن وابستگی جناحی آنان قاطعانه برخورد کنند و در اين زمينه قوه قضائيه ملاحظه کسی را نخواهد کرد.

آملی لاريجانی مسووليت رعايت اخلاق در خبررسانی و تعالی فرهنگ خبررسانی را منحصر به رسانه‌ها ندانست و تأکيد کرد: اخلاق در خبررسانی منحصر به مطبوعات و رسانه‌ها و سايت‌های اينترنتی نمی‌شود بلکه سخنرانان و افرادی که دستشان به تريبون‌های عمومی و مطبوعات و رسانه‌ها هم می‌رسد بايد اخلاق را در کلام و گفتار و بيان خود رعايت کنند و عموم را به رعايت اين مهم سفارش نمايند و از بيان اظهاراتی که موجب اختلاف و ترديد و نااميدی در جامعه می‌شود، خودداری نمايند.

رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر ترويج اخلاق رسانه‌ای در جامعه اظهار کرد: همه مسوولان چه در قوه قضائيه و چه در ساير قوا مسئول هستيم تا کمک کنيم اخلاق رسانه‌ای فرهنگ عمومی شود و رويه نامطلوب موجود که متأسفانه می‌رود به يک بيماری در جامعه تبديل شود، اصلاح شود و رسانه‌ها رسالت اصلی خود را در جهت کشف حقايق و اطلاع رسانی و بيان مطالب ارزشمند معطوف دارند و بدانند آلوده کردن فضای سياسی و اجتماعی کشور به نفع هيچ گروه و فردی نيست.

رئيس قوه قضائيه در ادامه هتک حرمت به تمثال مبارک حضرت امام (قدس سره) را نوعی هنجارشکنی و بداخلاقی از سوی فتنه‌گران دانست و اعلام کرد: دادستان تهران پرونده‌ای برای پيگيری قضايی مسئله تشکيل داده و اميدواريم انشاء‌ا... در اسرع وقت مجرمان را محاکمه و به مجازات برساند.

اين گزارش حاکی است در ادامه اين جلسه مسوولان عالی قضايی، کيفيت ايجاد ارتباط و دسترسی آسان و سريع مردم با قوه قضائيه و سازمان‌های تابعه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تصميمات مقتضی اتخاذ شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016