یکشنبه 22 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه ۲۳۲ نماينده مجلس: برخورد قاطع دستگاه قضائی با اهانت‌کنندگان به امام، ايلنا

* شايسته بود شخصيت‌هايی که خود را به امام نزديک‌تر می‌پندارند و مدعی پيروی از آن بزرگوار هستند پيش از همه در اين حرمت شکنی‌ها به پا می‌خواستند.


ايلنا:۲۳۲ نماينده در اعتراض به هتک حرمت امام (ره) بيانيه‌ای صادر کردند.
به گزارش ايلنا ، متن اين بيانيه بدين شرح است:
بی‌شک تحول بزرگی که حضرت امام خمينی رهبر انقلاب اسلامی در جهان ايجاد کرد، نقطه عطفی در سرنوشت ملت‌های ستم‌ديده و مبارزه آنها با مستکبران جهانی بود، امام خمينی توانست با احيای اسلام ناب محمدی، بيداری اسلامی را در جهان اسلام وسعت بخشد و توازن قوا را در سطح جهان به نفع مستضعفان برهم زند. به همين جهت، استکبار جهانی هرگز دست از دشمنی و کينه‌توزی نسبت به اين رهبر بزرگ الهی برنخواهد داشت. استکبار کينه خود را توسط وابستگان فريب خوردگان و زخم خوردگان داخلی هر از چند گاهی بروز می‌دهد.
خبر تاسف بار جسارت به حريم الهی رهبر کبير انقلاب اسلامی و بنيانگذار جمهوری اسلامی را از رسانه‌ها شنيديم؛ اين اقدام ننگين که خشم انقلابی امت حزب الله را در ايران اسلامی و جهان اسلام در پی داشته است، نشانه رذالت دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بوده و يقينا نشانه شکست و به پايان رسيدن خط فتنه‌گران است. خط فتنه اين بار هر چند ناشيانه می‌کوشد، اما حضور آگاهانه جوانان دانشجو نشان داد که فرزندان خمينی کبير همچنان پاسدار راه و رسم او هستند. ما نمايندگان مردم بزرگوار انقلابی ايران، ضمن محکوم کردن اين فاجعه عظيم اعلام می‌داريم که؛



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- نخبگان، دانشجويان، استادان، روحانيون، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علميه، بازار و کليه اقشار مردم نسبت به اين عملکرد ننگين پاسخ قاطعانه‌ای داده و به دشمنان خارجی و مزدوران داخلی نشان می‌دهند که ملت ايران مانند گذشته همچنان خط امام و ولايت را با قاطعيت تمام پاس می‌دارد.
۲- لازم است به خاطر حضور فعال و چشم‌گير استادان و دانشجويان در روزهای ۱۶ آذر و روزهای پس از آن که تمام نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی را با ناکامی مواجه کرد، از آنان صميمانه سپاسگزاری کنيم و اعلام کنيم که ما به وجود چنين دانشجويانی افتخار می‌کنيم.
۳- از حوزه‌های علميه، جامعه مدرسين، جامعه روحانيت مبارز، ائمه جمعه، وعاظ و مراجع و علما، دانشجويان و دانشگاهيان سراسر کشور، بازاريان، بسيجيان و مردم متدين و انقلابی ايران که در روزهای اخير بار ديگر حمايت بی‌دريغ خود را از حضرت امام خمينی(ره) و ولايت فقيه نشان دادند تشکر می‌کنيم و از آنها می‌خواهيم که از اين پس نيز در برابر اين فتنه سياه ساکت ننشينند و تا رفع فتنه از استکبار جهانی، سران فتنه و آشوبگران اعلام بيزاری کنند.
.۴- از صدا و‌سيمای جمهوری اسلامی ايران که با نقش روشنگرانه خود ماهيت جريان فتنه را به مردم حزب الله نشان داد، تشکر می‌کنيم و اين اقدام شجاعانه، سنجيده و به حق صدا و سيما را مورد حمايت قرار می‌دهيم.
۵- ضروری است تا دستگاه قضايی بدون مماشات با تمام کسانی که در خصوص به وجود آوردن چنين صحنه‌های شومی نقش داشته‌اند و در ماه‌های اخير فتنه‌گری کرده و دشمنان امام را به جسارت واداشته‌اند برخورد قاطع نمايند.
۶- شايسته بود، شخصيت‌هايی که خود را به امام نزديک‌تر می‌پندارند و مدعی پيروی از آن بزرگوار هستند پيش از همه در اين حرمت شکنی‌ها به پا می‌خواستند و به جای توجيه و تکذيب اهانت‌هايی که نسبت به مبانی و تصاوير امام راحل در تجمعات
ضدانقلاب صورت گرفت، به خود بازمی‌گشتند و از خود می‌پرسيدند که کوتاهی آنها چه نقشی در اين اقدام زشت بی‌حرمتی به ساحت قدسی امام خمينی داشته است.
۷- بار ديگر با صدای بلند اعلام می‌کنيم که تنها راه برون‌رفت در برابر توطئه‌های شوم جريان استکبار جهانی همان‌گونه که امام راحل فرموده‌اند پشتيبانی تام و تمام از ولايت مطلقه فقيه بوده است، بنابراين خطاب به رهبر عزيزمان می‌گوييم که رهبرا از تو‌ به يک اشاره از ما به سر دويدن.
۸- نمايندگان مجلس شورای اسلامی همگام با ملت بزرگ ايران در ميثاق با حضرت امام خمينی (ره) و شهدا و بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران، اقدامات فتنه‌انگيز عده‌ای خود فروخته که در توهين به اصول مقدسات اسلام و حضرت امام انجام دادند محکوم می‌نمايد و با اعلام حمايت از دانشجويان عزيز مسلمان و عدالت‌خواه و انقلابی امروز يکشنبه ۲۲/۹/۸۸ پس از نماز مغرب و عشا در جمع دانشجويان عزيز در مرقد حضرت امام(ره) حضور می‌يابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016