سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش دو روز تحصن و اعتصاب گسترده دانشجويان دانشگاه امام خمينی قزوين، اميرکبير

پس از ماجرای مشکوک پاره شدن عکس امام خمينی در ۱۶ آذر و پخش آن توسط صدا و سيما، اين سناريو که برای سرکوب هر چه بيشتر جنبش سبز شکل گرفته است در دانشگاه بين المللی قزوين و اين بار به صورت ديگر اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير صبح روز يکشنبه ۲۲/۹/۸۸ دانشجويان دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين به هنگام رفتن به کلاسهای درس با شعار نويسی هايی در سطح دانشگاه روبرو شدند که نشان از وقوع اتفاقی در ادامه سناريوی از پيش طراحی شده چند روز اخير کودتاچيان داشت.

بر ديوار های دانشگاه به صورت کاملا مشکوک شعارهايی ديده می شد که در آن از يک سو به بنيانگذار انقلاب توهين و از سوی ديگر شعارهايی در توهين به جنبش سبز و دانشجويان حامی آن وجود داشت. نکته جالب آنکه هر بيننده ای با يک نگاه متوجه يکی بودن دست خط هر دو نوع شعار می شد و جالب آنکه تمامی اين شعارها به رنگ سبز نوشته شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اخبار رسيده شب يکشنبه ۲۱/۹/۸۸ دانشجويان متعلق به تشکل های نظامی و بسيجی با ورود به دانشگاه و با هماهنگی کامل با مسئولين حراست از جمله حسين سرداغی (رئيس حراست) اقدام به درج اين شعارها در سطح دانشگاه کرده اند.

اين اتفاق در حالی صورت گرفته است که محوطه دانشگاه توسط دوربين های نصب شده توسط حراست دانشگاه تحت کنترل قرار دارد. همچنين ورود اين افراد در ساعات پايانی شب به دانشگاه از طريق هماهنگی با حراست دانشگاه انجام پذير شده است.

صبح روز يکشنبه و زمانی که اين عمل وقيح از پيش طراحی شده برای دانشجويان مشخص شد، دانشجويان بسيجی که کاملا دستپاچه شده بودند با صدور بيانيه ای که غلط های فاحش نگارشی در آن وجود داشت ضمن محکوميت اين عمل اعلام کردند: "اين اقدام منافقانه را توهم زدگان استکبار پرست برای بدنام کردن بسيج دانشجويی" انجام داده اند.

يکی از دانشجويان دانشگاه قزوين در همين زمينه به خبرنامه اميرکبير گفت: «يکی بودن دست خط ها، پاک کردن آنها پس از چند ساعت توسط بسيج دانشجويی و صدور بيانيه ای پر از اشتباه که در آن مشخصا اعلام می دارد که اين عمل کار بسيج دانشجويی نيست گواه مبرهنی است بر سناريوی کثيف بسيجيان حامی دولت کودتا.»

تحصن دانشجويان دانشگاه بين المللی قزوين برای آزادی فرزام معينی

پس از بازداشت فرزام معينی درون دانشگاه در شب چهارشنبه هفته گذشته و بی خبری کامل از وضعيت وی تا امروز، ظهر يکشنبه جمع کثيری از دانشجويان دانشگاه بين المللی قزوين در تحصن اعتراضی خويش در جلوی دانشکده فنی خواستار آزادی وی شدند. در اين تحصن که حدود ۴ ساعت به طول انجاميد دانشجويان ضمن سر دادن شعارهايی برای آزادی دوست دربندشان، ورود نيروهای امنيتی به دانشگاه را محکوم کرده و خواستار توضيح مسئولين دانشگاه شدند.

دانشجويان در اين تجمع همچنين بارها اعلام داشتند که بازداشت دانشجويان از درون دانشگاه امنيت تمامی آنان را تهديد می کند و حتی در درون صحن دانشگاه نيز از تجاوزات نيروهای امنيتی مصون نيستند و با سر دادن شعارهايی چون "عامل افتضاحات، سپاه و اطلاعات" و "بسيجی، حراست، پيوندتان مبارک" نسبت به تداوم اين روند هشدار دادند.

علاوه بر اين دانشجويان حامی جنبش سبز که از عمل شنيع بسيج دانشجويی مبنی بر توهين به امام خمينی و نيز سناريوی غيراخلاقی صدا و سيما به شدت خشمگين بودند با همراه داشتن عکس هايی از آيت الله خمينی توطئه بسيج دانشجويی را فاش کرده و خواستار برخورد مسئولين با عاملان چنين عملی شدند.

آنها با سر دادن شعار هايی چون "اگر امام زنده بود، شک نکنيد با ما بود" و "خمينی کجايی، موسوی تنها شده " اينگونه اعمال را محکوم کردند. يکی از دانشجويان در سخنرانی خويش در جمع متحصنين پايبند نبودن بسيج و ديگر حاميان کودتا را به امام و آرمانهای انقلاب اعلام داشت و پرسيد: "به راستی چه کسی امنيت ملی را به خطر انداخته است؟ صدا و سيمای حامی کودتا يا جنبش مردمی سبز؟ ما دانشجويان معترض يا بسيج دانشجويی؟ ... ".

همزمان دانشجويان بسيجی که نقشه خود را نقش بر آب می ديدند، از سمت مسجد دانشگاه به جلوی دانشکده فنی آمده و اقدام به تحصن در محکوميت توهين به امام خمينی کردند. دانشجويان بسيجی که از نظر تعداد در اقليت مطلق بودند، دانشجويان لبنانی دانشگاه بين‌المللی امام خمينی قزوين را نيز با خود همراه ساختند و به آنها پرچم هايی که آرم حزب الله بر آنها نقش بسته بود داده و همچنين در اقدامی هماهنگ تعدادی از پرسنل وابسته دانشگاه را نيز با خود همراه ساختند. علاوه بر آن در ميان آنها بسيجيان ۴۰ ، ۵۰ ساله ای به عنوان دانشجو نيز حضور داشتند.

پس از دقايقی از تجمع بسيجيان عبدالکريم عابدينی (نماينده ولی فقيه) و عبدالعلی آل بويه سرپرست دانشگاه نيز در ميان آنان حضور يافتند که بسيجيان درحضور آنان به آيات عظام منتظری و صانعی توهين کرده و خواستار مجازات سران اصلاحات شدند.

بدين ترتيب فضای دانشگاه بين المللی قزوين پس از ۱۶ آذر بار ديگر نا آرام شد و در تداوم شرايط پادگانی در دانشگاه، نيروهای پرشمار امنيتی و لباس شخصی بار ديگر در دانشگاه حاضر شدند.

در پايان روز يک‌شنبه دانشجويان سبز دانشگاه قزوين اعلام کردند با توجه به تداوم بازداشت فرزام معينی، روز دوشنبه را در اعتصاب غذا به سر خواهند برد.

اعتصاب غذا دانشجويان دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين در روز دوشنبه

ظهر روز دوشنبه ۲۳/۹/۸۸ جمع کثيری از دانشجويان دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين با اعتصاب غذای خويش مجددا اعتراض خود را به تداوم بازداشت فرزام معينی و شرايط حاکم بر دانشگاه ها اعلام داشتند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير فرزام معينی دانشجوی اين دانشگاه از روز چهارشنبه هفته گذشته توسط نيروهای امنيتی در داخل دانشگاه بازداشت شده است و تا به اين لحظه و عليرغم همه پيگيری ها هيچ خبر مشخصی از وضعيت وی در دسترس نيست.

همچنين دانشجويان متحصن اقدام اخير بسيج اين دانشگاه که شبانه و با هماهنگی مسئول حراست اقدام به شعارنويسی کرده اند را محکوم کرده و خواستار برخورد با آنان شدند.

اعتصاب غذای دانشجويان معترض که با استقبال گسترده دانشجويان همراه شد حدود ۳ ساعت به طول انجاميد و با قرائت بيانيه ای که توسط يکی از دانشجويان خوانده شد، پايان يافت. جمع متحصن در اين بيانيه خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط تمامی دانشجويان از جمله فرزام معينی شده و اقدامات اخير نيروهای امنيتی مبنی بر سرکوب دانشجويان را محکوم کرده و بار ديگر حمايت قاطع خويش را از جنبش سبز و مشخصاً ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را اعلام داشتند.

در اين اعتصاب غذا دانشجويان نمادهای سبزرنگ به همراه داشتند و با سر دادن شعارهايی چون «زندانی سياسی آزاد بايد گردد»، «مرگ بر ديکتاتور»، «کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن»، «ياحسين ميرحسين»، «اون که تقلب کرده عکسارو پاره کرده»، «اگه اما زنده بود شک نکنيد با ما بود» و ... اعتراض خويش را از شرايط حاکم بر دانشگاه ها و جامعه اعلام داشتند.

بنابر اخبار رسيده برخورد نيروهای امنيتی با دانشجويان دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين وارد فاز جديدی شده است. پس از بازداشت سه تن از دانشجويان اين دانشگاه در هفته های گذشته، فرزام معينی هم اينک در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می برد و در آخرين اقدام نيروهای امنيتی، دو تن ديگر از فعالين دانشجويی اين دانشگاه نيز به ستاد خبری وزارت اطلاعات استان قزوين احضار شده اند که می بايست در پايان هفته خود را معرفی نمايند.

لازم به ذکر است در پايان تحصن روز گذشته، دانشجويان غذاهای جمع شده را برای نيازمندان و ايتام استان قزوين فرستادند و با بستن پارچه ی سبز به دور ظرف غذا به صورتی نمادين پيام سبز خويش را به صورتی خيرخواهانه برای نيازمندان ارسال داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016