چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی همدان به چهار سال حبس تعزيری محکوم شدند، اميرکبير

۴ تن از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی همدان در مجموع به چهار سال حبس تعزيری محکوم شدند.

به گزارش خبرنامه امير کبير بر اساس حکمی به آقای دکتر شجاعپوريان وکيل چهار تن از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه های همدان ابلاغ گرديده است سياوش حاتم (دبير کل انجمن اسلامی)، سيدرضا جعفريان (دبير سياسی)، پوريا شريفيان (دبير صنفی) و مهدی مسافر (دبير فرهنگی) هرکدام به يک سال حبس تعزيری صادره از طرف شعبه يک دادگاه انقلاب همدان محکوم شدند.

اين حکم صادر شده با وجود اينکه در تاريخ چهاردهم شهريورماه (۱۴/۶/۸۸) صادر شده است ولی روز گذشته دوشنبه بيست و سوم آذرماه از طرف شعبه يک دادگاه انقلاب همدان به وکيل اين دانشجويان ابلاغ شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه انقلاب همدان اتهام اين دانشجويان را به شرح زير عنوان کرده است:

۱- اجتماع وتبانی برای ارتکا به جرائم از طريق شرکت در تجمع غير قانونی و بدون مجوز در ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه در دانشگاه همدان
۲- ايجاد تخريب وتحريق در دانشگاه
۳- سردادن شعار عليه مسئولين نظام
۴- ايجاد جو آشوب ونا امنی در دانشگاه و خيابان های اطراف

مطابق بر حکم صادر شده، دادگاه انقلاب همدان بر اساس مواد ۶۱۰ و نيز رعايت بند ۵ ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی، اين ۴ دانشجو به حبس در زندان محکوم کرده است.

لازم به توضيح است که درخصوص مورد انتسابی جرائم تخريب وتحريق اموال عمومی دانشگاه، دادگاه برای خود عليرغم اعلام رضايت دانشگاه همدان قرار عدم صلاحيت صادر کرده است. به عبارت ديگر اتهام انتسابی از اين جهت هنوز مفتوح و قابل رسيدگی در دادگاه عمومی همدان می باشد.

سياوش حاتم، رضا جعفريان، پوريا شريفيان و مهدی مسافر پيش از اين نيز در هفته پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری از تاريخ بيست و چهارم خرداد ماه تا يازدهم تيرماه به مدت ۱۶ روز در اداره اطلاعات همدان در بازداشت انفرادی بوده و سپس با قرار کفالت آزاد شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016