جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"تويتر" مورد حمله "ارتش سايبری ايران" قرار گرفت


تصوير پيامی که بر روی سايت تويتر قرار گرفت

خبرنامه گويا - سرويس اينترنتی تيوتر، صبح جمعه ۱۸ دسامبر مورد حمله قرار گرفت و به مدت دو ساعت ورود به اين سايت ناممکن شد.

به گزارش فيگارو، هک سايت تويتر توسط گروهی به نام «ارتش سايبری ايران» صورت گرفت که پيامی نيز روی سايت منتشر کرده‌است. در اين پيام به زبان انگليسی آمده‌است: «آمريکا فکر می‌کند که اينترنت را او کنترل و هدايت می‌کند اما چنين نيست. ما با قدرت خود اينترنت را کنترل و هدايت می‌کنيم.»

تويتر اعلام کرد که با دست‌کاری حمله‌کنندگان نشانی سايت به صفحه‌ای که «سايبر ارتش ايران» تهيه کرده‌بود، تغيير يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت تيوتر اعلام کرد «اطلاعات زيادی از گروهی که مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته‌است نداريم. تا کنون نام آن‌ها را نشنيده‌بوديم. اين نام نه در بخش سايت‌های امنيتی و نه در بخش هکرها وجود ندارد.»

هم‌چنين سایت فن‌آوری «تک کرانچ» در همين رابطه از کاربران تویتر خواسته‌است که پسووردهای خود را تغییر دهند چون این احتمال وجود دارد که پسووردهای آن‌ها به دست هکرها افتاده‌باشد.

تويتر تابستان گذشته نيز مورد حمله قرار گرفته‌بود. فيگارو می‌نويسد: «اما اين بار همه‌ی نگاه‌ها به سوی ايران است.»

سايت تويتر از سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد و در جريان انتخابات رياست جمهوری ايران و تظاهرات مردمی، به علت غيبت اجباری خبرنگاران خارج، همراه با فيس بوک، به ابزار مهم ارتباطی ايرانيان و ايران و خارج تبديل شد. به نحوی که بعضی‌ها حرکت مردمی ايرانيان را انقلاب تويتری ناميدند.

چند روز پيش سرويس اينترنتی تويتر فهرست بالاترين‌های مراجعه را در سال جاری مسيحی به اين سرويس اعلام کرد و ايران با واژه‌های "انتخابات ايران، تهران، ايران" در رتبه نخست ۲۱ موضوع مورد مراجعه توسط کاربران تويتر در سال ۲۰۰۹ قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016