سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن آرمين: مقامات قضايی بايد مسئوليت حفظ جان فيض‌الله عرب‌سرخی را بپذيرند، نوروز

سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران در گفت وگويی، نسبت به وضعيت سلامتی فيض الله عرب سرخی، عضو شورای مرکزی اين تشکل سياسی ابراز نگرانی کرد.

محسن آرمين در گفت وگو با کميته رسانه های سازمان با اشاره به تغيير وضعيت ناگهانی نحوه نگهداری عرب سرخی در زندان افزود: او در ملاقاتی که دو ماه قبل با خانواده خود داشت، ضمن تأکيد بر سابقه خود در انقلاب و خانواده خويش که دو شهيد به انقلاب تقديم کرده است، اظهار داشت که بر راه و روش گذشته خود همچنان استوار است و دليلی بر پشيمانی خويش نمی بيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آرمين گفت: انعکاس اين مطالب توسط خانواده وی در سايت های خبری موجب قطع ملاقات با خانواده و متعاقب آن انتقال وی به سلول انفرادی بود.

سخنگوی سازمان با اشاره به اينکه اکنون حدود يک ماه است که عرب سرخی در مکان نامعلومی در سلول انفرادی نگهداری می شود افزود: در اين يک ماه، جز يک تماس تلفنی يک دقيقه ای که وی در هفته گذشته با خانواده اش داشته است، هيچ اطلاعی از وضعيت او در دست نيست. بنابراين خانواده و دوستان وی حق دارند نگران سلامتی او باشند.

آرمين گفت: اگر آقای عرب سرخی به لحاظ جسمانی در شرايط متعارف به سر می برد، هيچ دليلی برای نگهداری او شرايط نامعلوم و محروم ساختن خانواده از ملاقات با وی وجود ندارد.

وی افزود: اگر واقعاً دادگاه فاقد توانايی لازم برای ممانعت از رفتار غيرحقوقی با آقای عرب سرخی و خارج ساختن خانواده و دوستان عرب سرخی از نگرانی است، ما از مقامات قضايی می خواهيم که مانع ادامه اين رفتار غيرحقوقی و غيرانسانی در مورد ايشان شوند. در هر حال به گمان ما مقامات قضايی مسئول جان و سلامتی آقای عرب سرخی هستند.

آرمين در پايان با اشاره به دستگيری فيض الله عرب سرخی در روز ۱۶ تيرماه گذشته گفت: ايشان پس از تحمل چند ماه بازداشت و بازجويی در سلول انفرادی، پس از حدود سه ماه، به بند عمومی منتقل و توانست با خانواده خود ملاقات داشته باشد. در اين مدت پرونده او تکميل و به دادگاه فرستاده شد تا زمان محاکمه وی تعيين شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016