چهارشنبه 9 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: خودرویی که روز عاشورا مردم را زير کرد دزدیده شده‌بود! دوره مدارا تمام شد، ايلنا

- تصويری از زير گرفتن مردم توسط خودروهای ناجا وجود ندارد
- ۵۰۰ نفر دراين اغتشاشات دستگير شدند
- دوره مدارا تمام شد و برخوردها شديدتر می‌شود
- اسلحه‌ ساچمه‌ای جزو سلاح‌های ضد شورش پليس است
- ورود پليس به خبرگزاری ايسنا درست بود


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه در روز عاشورا از مدارای پليس سوء استفاده شد، اظهار کرد که ديگر مدارا نمی‌کنيم و با مدارای سابق برخورد نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در حاشيه همايش معاونان اجتماعی نيروی انتظامی با حضور در جمع خبرنگاران به حوادث روز عاشورا اشاره کرد و گفت: تهديدهای تروريستی در مناطق مختلف و همچنين فراخوانی جريان فتنه را در اين روز داشتيم که البته در بسياری مناطق وضعيت امن بود.
وی با بيان اينکه پيش از اين نيز اعلام کرده بوديم که در مقابل جريان اغتشاش‌گر تلاشمان خشونت حداقلی است و اگر اغتشاش کردند برخورد می‌کنيم گفت: از مدارای پليس سوء استفاده کردند و به سمت ماموران حمله کردند و حتی سردار رجب‌زاده را که قصد صحبت با آنها را داشت، مورد حمله قرار دادند. از اين رو معلوم بود که سازمان‌يافته برای اغتشاش و حمله و اهانت به مقدسات آمده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس پليس کشور ادامه داد: نمی‌خواهم بگويم همه از اين دست بودند اما در اين شرايط تفکيک آسان نيست و افراد بايد خودشان را از اين جريان جدا کنند.
احمدی‌مقدم ادامه داد: ۱۱ صبح به سمت پليس حمله شد و پليس نيز با اغتشاش‌گران برخورد و تعدادی از آنها را دستگير کرد.
فرمانده نيروی انتظامی تاکيد کرد: ديگر مدارا نخواهد شد و با دستگير شدگان نيز با مدارای سابق برخورد نمی‌شود به طوری که تا تحقيقات تکميل نشود،آزاد نمی‌شوند و از سوی دستگاه قضايی نيز حتما با اغتشاش‌گران برخورد قاطع صورت می‌گيرد.
احمدی‌مقدم اقدامات تجمع‌کنندگان را محاربه خواند و افزود: اينکه چشم پليس را کور کنند به فرمانده پليس حمله کنند، تکايا را تخريب کنند و به مقدسات اهانت کنند و پرچم‌های عزاداری را آتش بزنند در هيچ جای دنيا اينگونه نيست که پليس با اين اقدامات برخورد نکند.
فرمانده ناجا تاکيد کرد: دوره مدارا تمام شد و ديگر با اغتشاش‌گران مدارا نمی‌شود و برخوردها شديدتر می شود.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه تکليف روشن شد در رابطه با خساراتی که به نيروی انتظامی وارد شد گفت:‌ ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر از پرسنل نيروی انتظامی با درجات مختلف مصدوم و حدود ۶۰ نفر در بيمارستان بستری شدند.
رئيس پليس کشور با بيان اينکه ماموران خواستند خشونت به خرج ندهند، گفت:‌ وگرنه برخورد با اين افراد برای پليس سخت نيست اما ما را ناچار کردند برخورد شديدتری داشته باشيم.
به گفته احمدی‌مقدم يکی دو خودرو و چند موتورسيکلت نيروی انتظامی آتش زده شد و به وسايل مردم نيز آسيب رسيد.
فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به کشته‌شدگان روز عاشورا توضيح داد: کسی را از پل انداختند، يکی را با اسلحه ساچمه‌ای کشتند که اين از جريان کشته‌سازی حکايت می‌کند.
وی با بيان اينکه خسارات ما چندان مهم نيست تصريح کرد:‌ اما اين نشانه برانداز بودن جريان است که نشان می‌دهد در حد يک کار سياسی نيست.
وی در رابطه با آمار متناوب از تعداد و نحوه کشته‌شدگان روز عاشورا گفت: در نهايت بايد گزارش پزشکی قانونی گرفته شود و گزارش‌هايی که داده می‌شود گزارش‌های اوليه است اما در اين روز تنها يک نفر با سلاح گرم کشته شده که آقای موسوی بوده و در يکی از خيابان‌های فرعی با گلوله ترور شده است.
وی در رابطه با دستگيری عوامل اين اقدام گفت: از آنجا که دستگيری‌ها فقط از سوی نيروی انتظامی نبوده بايد بررسی‌ها تکميل شود اما در مجموع حدود ۵۰۰ نفر دراين اغتشاشات دستگير شدند.
فرمانده نيروی انتظامی در رابطه با خبری مبنی بر زير گرفته شدن مردم از سوی يک خودرو گفت:‌ در مورد خودرويی که اغتشاش‌گران را زير کرد، مالک خودرو شناسايی شد و معلوم شد که اين خودرو سرقت شده بوده است و سارق اقدام به اين کار کرده است که تحقيقات برای شناسايی اين فرد در حال انجام است.
احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوالی در رابطه با تصاويری در سايت‌های اينترنتی و زير گرفته شدن برخی افراد از سوی خودروهای غيرشخصی گفت: هيچ تصويری وجود ندارد و شما هم دروغ نگوييد و حق نداريد ديگر سئوال‌های دروغ بپرسيد.
به گفته احمدی‌مقدم خودروی شخصی که اغتشاش‌گران را زير گرفته شناسايی شده و پلاکش هم وجود دارد.
فرمانده نيروی انتظامی در رابطه با خودرويی که اعلام شد از سوی آن علی موسوی ترور شده است، گفت: اين خودرو هنوز شناسايی نشده و خبری مبنی بر شاسی‌بلند بودن اين خودرو اشتباه است و اين خودروی شاسی‌بلند خودرويی است که اغتشاش‌گران را زير گرفته است چرا که هنوز خودرويی که موسوی را زده کشف نشده است.
وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با ورود ماموران انتظامی به يکی از خبرگزاری‌ها گفت: اگر قرار شد هر ساختمانی محل امنی برای اغتشاش‌گران باشد احتياج به مجوز نيست و پليس برای تعقيب اغتشاش‌گر احتياجی به مجوز ندارد و در روز برای ورود به ساختمان مجوز نمی‌خواهد.
وی با بيان اينکه ورود پليس به ساختمان اين خبرگزاری اشتباه نبوده است، گفت: شما هم با فضاسازی رسانه‌ای اشتباه درست نکنيد مامور ما اجازه دارد در تعقيب مجرم وارد اماکن شود.
احمدی‌مقدم در رابطه با اطلاعيه‌ای که شب پس از عاشورا از سوی پليس منتشر و پس از دقايقی از سايت پليس برداشته شد، گفت: ما اطلاعيه‌ای نداريم يک اشتباهی شد و سايت پليس اطلاعيه‌ای را گذاشت که بلافاصله هم برداشت و ما نيز بلافاصله خبر اصلاح شده را داديم.
فرمانده نيروی انتظامی در رابطه با نحوه کشته شدن افراد در روز عاشورا و کشته شدن يک يا دو نفر با اسلحه ساچمه‌ای گفت: پليس هم در دفاع از خودش مجاز به استفاده از ابزارش است و هيچ جای دنيا نداريم که پليس مجروح شود از اين رو در صحنه‌های بعدی پليس با اقتدار بيشتری برخورد می‌کند.
وی اذعان کرد که اسلحه‌ ساچمه‌ای جزو سلاح‌های ضد شورش پليس است.
فرمانده نيروی انتظامی در رابطه با ورود سلاح به کشور نيز گفت: ورود سلاح روند نامطلوبی دارد و معمولا از عراق وارد می‌شود که سرويس‌های اطلاعاتی غربی نيز در اين رابطه نقش دارند.
به گزارش ايلنا، فرمانده ناجا در رابطه با همايش معاونان اجتماعی نيروی انتظامی نيز گفت: در رابطه با برنامه‌های امسال و آمادگی برای برنامه پنجم بررسی‌های لازم به عمل آمد و رويکرد اساسی پليس يک رويکرد اجتماعی است و تلاشمان اين است که روند جامعه‌محوری و افزايش مشارکت مردم را ارتقا دهيم.
به گفته وی بررسی مطالبات مردم وآموزش همگانی از برنامه‌های پليس است و بايد تلاش کنيم تا در پايان برنامه پنجم قدری از پليس محسوس به سمت پليس نامحسوس حرکت کرده باشيم که البته روند برنامه چهارم هم خوب بوده است.
احمدی‌مقدم همچنين در رابطه با عزاداری‌های عاشورا و تاسوعا اظهار کرد: از قبل خودمان را آماده کرده و اشاره کرده بوديم که آمادگی لازم را داريم چرا که شايد ۷۰ ميليون در کشور عزاداری کنند و هر کسی سرگرم عزاداری است که انتظار از پليس نيز اين است که در آماده‌باش باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016