شنبه 19 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی در باره حوادث اخير: بايد خيلی با احتياط و تدبير و البته با قاطعيت عمل کرد، همه بايد از حرکت خودسرانه پرهيز کنند، ايلنا

* همه بايد مراقب باشيم که با کارهای بی‌رويه، به فتنه انگيزی دشمن کمک نکنيم
* افرادی که مسئوليت قانونی ندارند نبايد در اين قضايا دخالت کنند
* دستگاه‌های مسئول موظف به اِعمال کامل و قاطع مُرّ قانون در برخورد با حوادث اخير هستند


ايلنا:رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور عظيم و تعيين کننده ملت مؤمن، بابصيرت و با غيرت ايران را در راهپيمايی سراسری نهم دی ماه امسال، تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاريخ انقلاب خواندند و تأکيد کردند: سلطه‌گران و جريان‌های ضد دين که امروز در شرايط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار می‌دهند همان کسانی هستند که سالها زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف‌آرايی کرده بودند و مردم نيز با درک همين شاخص و حقيقت، حضور تعيين کننده خود را در حفظ نظام و انقلاب، بار ديگر ثابت کردند.
به گزارش ايلنا،حضرت آيت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در ديدار هزاران نفر از مردم قم، با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عظيم ۱۹ دی سال ۵۶ در قم تأکيد کردند: قيام ۱۹ دی مردم قم در ۳۲ سال پيش با ويژگی‌هايی همچون بصيرت، موقع شناسی، دشمن شناسی، و مجاهدت، مبدأ تحول و ايجاد جريانی عظيم در ملت ايران شد که همچنان درس آموز و تأثيرگذار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان، اراده و مجاهدت انسان‌ها را زمينه‌ساز شاخص شدن برخی روزهای تاريخ، از جمله ۱۹ دی ۵۶ دانستند و خاطرنشان کردند: روز ۹ دی امسال نيز از جمله روزهايی است که به واسطه حرکت عظيم و فوق العاده مردم، در تاريخ ماندگار شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شرايط غبارآلود کنونی تأکيد کردند: در چنين شرايطی، اين حرکت مردم، اهميت مضاعفی داشت و روح ولايت، و روح حسين بن علی (ع) در آن ديده می شود و همانگونه که امام راحل همواره می گفت تجلی دست قدرت خدا بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه در شرايط فتنه، کار، دشوارتر و تشخيص سخت‌تر است، به تبيين فتنه انگيزی جبهه مقابل اميرمومنان در جنگ صفين پرداختند و افزودند: در آن شرايط سخت و غبارآلود، جناب عمار ياسر که از ياران خاص و خالص و هميشگی امام علی (ع) بود، به روشنگری پرداخت تا به افراد متزلزل يادآوری کند که هيچ تفاوتی بين جبهه مقابله کنندگان با رسول خدا (ص) و دشمنان اميرمؤمنان وجود ندارد جز اينکه جبهه مقابل حضرت علی (ع) در ظاهر ادعای اسلام و طرفداری از قرآن و پيامبر را می کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی، و در تمام طول حيات امام خمينی (ره) همواره امريکا، انگليس، ديگر قدرتهای استکباری، مرتجعين وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلی در زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب قرار داشتند، و اکنون هم شرايط به همين صورت است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: از قبل از انتخابات رياست جمهوری تاکنون، امريکا، انگليس، و رسانه‌های صهيونيستی در کجا ايستاده‌اند؟ جناح‌های ضددين همچون توده‌ای‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، و ديگر مخالفان انقلاب و امام در کجا قرار دارند؟ آيا جز در زير همان پرچم مقابله با نظام اسلامی قرار گرفته‌اند؟ بنابراين صف بنديها هيچ تغييری نکرده، و اين يک علامت و شاخص مهم است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای حماسه بزرگ ۹ دی را نتيجه هوشياری مردم و درک اين شاخص بسيار مهم دانستند و افزودند: اگر صدها بار برای نعمت هوشياری اين ملت، سجده شکر بجا آورده شود، باز هم کم است.
ايشان بيداری و حضور مردم را عامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی و کشور، و علت وحشت سران استکبار از حمله به ملت ايران دانستند و افزودند: برخلاف برخی تبليغات رسانه‌ای، مشکل اصلی دشمنان اين سرزمين، بصيرت ملت و غيرت دينی جوانان کشور است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: با وجود اين غيرت دينی جوشان، جوانان در مقابل برخی مسائل صبر پيشه می‌کنند که بايد هم چنين باشد ولی هرگاه که زمان حضور در صحنه باشد، در ميدان حاضر هستند.
ايشان، توجه به ناکامی استکبار در محاسبات جهانی و منطقه‌ای را در تحليل صحيح حوادث ماه‌های اخير کشور، ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: بيداری ملت ايران، محاسبات استکبار را بر هم زده و سلطه‌گران با هياهو و جنجال و توطئه تلاش می‌کنند فرياد بصيرت و آمادگی اين ملت به گوش امت اسلامی نرسد و موجب بيداری بيشتر ملت‌ها نشود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای آزردگی وخشم جوانان عزيز و فرزندان بسيجی ايران را از بی حرمتی عده‌ای به عاشورای حسينی و اباعبدالله الحسين (ع)، امری طبيعی دانستند و افزودند: دل‌های همه مردم از اين بی حرمتی به درد آمده است اما همه بايد مراقب باشيم که با کارهای بی‌رويه، به فتنه انگيزی دشمن کمک نکنيم.
ايشان تلاش همه جانبه دشمنان را برای طراحی فتنه‌ای پيچيده و يک بازی خطرناک خاطرنشان کردند و افزودند: در اين شرايط غبارآلود بايد خيلی با احتياط و تدبير و البته در وقت خود با قاطعيت عمل کرد تا دشمن در فتنه انگيزی ناکام بماند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای دستگاه‌های مسئول را به اِعمال کامل و قاطع مُرّ قانون در برخورد با حوادث اخير موظف کردند و در عين حال افزودند: افرادی که مسئوليت و وظيفه قانونی ندارند نبايد در اين قضايا دخالت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دعوت قرآن کريم به رعايت عدالت و اعتدال افزودند: عده‌ای دشمنی و خباثت می‌کنند و عده‌ای نيز از خباثت کنندگان حمايت می‌کنند اما اگر در اين قضايا بدون دقت و درک کافی عمل شود ممکن است بيگناهانی که از اين خباثت‌ها بيزارند لطمه جدی ببينند بنابراين همه بايد از حرکت خودسرانه پرهيز کنند و همه چيز بر روال قانون انجام شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای حرکت عظيم ملت در نهم دی ماه را، اتمام حجتی برای همه دانستند و افزودند: مسئولان قوای سه گانه ديدند که ملت چه می‌خواهد بنابراين بايد وظايف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنين با يادآوری وظايف مسئولان و دستگاهها در مديريت صحيح و استمرار حرکت رو به جلوی کشور تأکيد کردند: دشمن درصدد است با حوادث ماههای اخير، چرخ پيشرفت اقتصادی و علمی ايران و روند حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی در عرصه‌های بين المللی را تخريب کند و مسئولان بايد با انجام مدبرانه و قدرتمندانه وظايف خود در عرصه های اقتصادی – اجتماعی – علمی – فرهنگی و سياسی، اين هدف را ناکام بگذارند.
ايشان حضور مردم در صحنه را بزرگترين ثروت و پشتوانه نظام خواندند و با اشاره به تبليغات غلط و مغرضانه رسانه‌های بيگانه درباره حکومتی بودن راهپيمايی عظيم نهم دی افزودند: آنها با اين گونه تبليغات، ناخواسته به قدرت مردمی جمهوری اسلامی اعتراف می‌کنند چرا که هيچ حکومتی در جهان قادر نيست ظرف ۲ روز چنين بسيج عظيم ملی را انجام دهد و دهها ميليون نفر را به خيابانها بکشاند.
رهبر انقلاب اسلامی در پايان سخنان‌شان با تجليل دوباره از بصيرت و آمادگی ملت عزيز ايران افزودند: در پرتو نَفَس گرم امام راحل عظيم‌الشأن و فداکاری شهيدان گرانقدر، مردم و حکومت، در اين کشور بزرگ يک حقيقت واحد به شمار می‌روند و همه مسئولان از جمله اينجانب، فقط قطره های کوچکی هستيم در اقيانوس عظيم ملت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016