چهارشنبه 23 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح "قطع رابطه کامل" ايران با بريتانيا از برنامه کار مجلس کنار رفت، راديو فردا

در پی تذکر رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس در روز چهارشنبه، طرح يک فوريتی الزام دولت جمهوری اسلامی برای قطع رابطه کامل با بريتانيا برای بررسی به اين کميسيون ارجاع داده و «عملا از دستور کار مجلس خارج شد». علاء‌الدين بروجردی اين طرح را «شتاب‌زده» خوانده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، طرح يک فوريتی الزام دولت محمود احمدی‌نژاد برای قطع رابطه کامل با دولت بريتانيا صبح روز چهارشنبه با امضای ۳۵ نماينده جناح اکثريت در دستور کار مجلس قرار گرفته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته خبرگزاری رويترز، راديوی دولتی ايران تعداد نمايندگان امضاکننده اين طرح را ۴۰ نفر اعلام کرده است.

خبرگزاری ايسنا می‌گويد علاء‌الدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، در جلسه امروز مجلس ضمن ابراز بی‌اطلاعی از وجود اين طرح قطع رابطه همه‌جانبه با دولت بريتانيا را «کاری شتاب‌زده» دانسته است.

آقای بروجردی در صحن مجلس چنين تذکر داده است که «اين طرح بايد کارشناسی شده و مبتنی بر منافع ملی باشد».

طرح قطع رابطه کامل با دولت بريتانيا در حالی در مجلس ايران مطرح شده و کنار گذاشته شده است که به گفته سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اين اقدام اصلا در دستور کار دولت محمود احمدی‌نژاد نيست.

خبرگزاری ايسنا به نقل از کاظم جلالی می‌گويد که سخنگوی وزارت خارجه ايران در ديدار خود با اعضای اين کميسيون اعلام کرده است که «اصلا موضوع کاهش روابط با انگليس در دستور کار وزارت خارجه نيست».

آقای جلالی، سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس، در واکنشی منفی به سخنان سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت: «اين که برخی مسئولان صرفا در قالب کلماتی سياسی از محدود کردن روابط با دولت انگليس صحبت می‌کنند چه اثری دارد.»

پس از انتقاد وزير امور خارجه بريتانيا از خشونت نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی نسبت به مخالفان دولت در ايران و کشته شدن هشت تن در درگيری‌های روز عاشورای تهران، منوچهر متکی، وزير خارجه ايران، بريتانيا را تهديد کرد که ايران با «تودهنی» به اين کشور پاسخ خواهد داد.

کاظم جلالی با اشاره به اين که کميسيون امنيت ملی مجلس «مدتی است» موضوع کاهش روابط با بريتانيا را با مسئولان وزارت خارجه ايران در ميان گذاشته اين طور تذکر داد که «صرف اين که برخی از آقازاده‌ها در انگليس به سر می‌برند يا برخی مشغول تحصيل در اين کشورند نمی‌شود با موضوع برخورد کرد.»

در همين حال علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی، گفته است که تنظيم و ارائه چنين طرحی «اشکالی ندارد» و مسئله فقط در فوريت آن است.

طبق طرح الزام دولت ايران به قطع رابطه کامل با دولت بريتانيا، دولت ايران موظف است همزمان با توقف ارتباطات سياسی «دعاوی خود مبنی بر زيان‌های مادی و معنوی [بريتانيا] به ملت ايران در ساليان گذشته را دنبال کند».

از هفت ماه پيش که اعتراضات مردم ايران نسبت به سياست‌های دولت جمهوری اسلامی آغاز شد،‌ مقامات ايران بارها دولت‌های غربی از جمله بريتانيا را به دامن زدن به اين اعتراضات و دسيسه‌چينی برای «انقلاب‌های مخملی و رنگی» در ايران متهم کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016