پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی: ليست سياه وزارت اطلاعات برای وزارت خارجه ممنوع نيست، سلام نيوز

وزير خارجه گفت: «من با شورای روابط خارجی ملاقاتی نداشتم، اما ملاقات با شورای روابط خارجی را و سخنرانی برای آنها و پاسخ به سئوال‌شان و نقد سياست‌های آمريکا را جزء حوزه‌های کاری ديپلماسی عمومی وزارت خارجه می‌دانيم.»

در حالی که وزارت اطلاعات هر گونه ارتباط افراد حقيقی يا حقوقی را با ۶۰ موسسه و سازمان خارجی که بخش عمده آن آمريکايی هستند ممنوع اعلام کرده، وزير خارجه ارتباط با افکار عمومی، رسانه‌ها، موسسه‌های مطالعاتی و تشکل‌های غيردولتی آمريکايی را جزء «مرزهای ممنوعه» اين وزارتخانه نمی داند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه خبری راهبردی سلام، شورای روابط خارجی آمريکا که دکتر احمدی‌نژاد در سال ۲۰۰۶ در آن به دعوت رئيس وقت آن، ريچارد هاس، به سخنرانی پرداخت و وزير خارجه نيز علاوه برحضور در اين شورا در سال ۲۰۰۷ ،در مهرماه گذشته نيز با خانم باربارا اسلاوين، عضو شورای روابط خارجی آمريکا، مصاحبه کرده است که فايل صوتی و متن آن در وب‌سايت اين سازمان موجود است.

منوچهر متکی،در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان دانشگاه امام صادق درباره سفر خود به آمريکا و مصاحبه‌ای که انجام داده گفت: «در سفری که به واشنگتن و دفتر حافظ منافع رفتم هيچ ملاقاتی با هيچ آمريکايی نداشتم. در نيويورک خبرنگاری با من مصاحبه کرد که اين خبرنگار می‌تواند خبرنگار هر جايی باشد، سی ان ان، موسسه مطالعاتی و يا روزنامه. بنابراين بحث ملاقات با شورای روابط خارجی آمريکا نبوده است.»

منوچهر متکی افزود : «البته ارتباط با افکار عمومی آمريکا و رسانه‌های آمريکا يا موسسه‌های مطالعاتی آمريکا و تشکل‌های غيردولتی آمريکا را جزء مرزهای ممنوعه کار خود نمی‌دانيم و آنها را در راستای ديپلماسی فعال با هدف تاثيرگذاری بر افکار عمومی ملت آمريکا می‌دانيم.»

وزير خارجه تصريح کرد: «من با شورای روابط خارجی در اين سفر ملاقاتی نداشتم، اما ملاقات با شورای روابط خارجی را و سخنرانی برای آنها و پاسخ به سئوال‌شان و نقد سياست‌های آمريکا را جزء حوزه‌های کاری ديپلماسی عمومی وزارت خارجه می‌دانيم.»

معاون خارجی وزارت اطلاعات در روز چهاردهم دی‌ماه ضمن برشمردن ۶۰ سازمان و موسسه ممنوعه خارجی اعلام کرده بود که «هرگونه ارتباط با اين موسسات و بنيادهای جريان جنگ نرم غيرقانونی و ممنوع می‌باشد.»

بنياد سوروس، مرکز وودرو ويلسون، خانه آزادی (فريدم هاوس)، بنياد فورد،‌ موسسه هوور دانشگاه استانفورد، دانشگاه يل، ديده‌بان حقوق بشر و شورای روابط خارجی آمريکا از جمله موسسات ممنوعه مورد نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016