سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی خطاب به دولت انگليس: منتظر تو دهنی ايران باشيد، ايلنا

- به دختران و پسران جوان نصيحت می‌کنم شيرين‌ترين نوکری، نوکری مردم خودمان است
- ابتکار عمل تعيين ضرب العجل به ما تعلق دارد


ايلنا: وزير امور خارجه خطاب به سران کشورانگليس گفت: اگر به ياوه‌گويی‌هايی خود پايان ندهيد تودهنی می‌خوريد.
به گزارش خبرنگار ايلنا،منوچهر متکی در کنفراسن مطبوعاتی با علی جامع عمر همتای سوماليايی خود در رابطه با اظهارات برخی مقامات اروپايی و آمريکايی که در حوادث اخير به حمايت از آشوب‌های داخلی پرداخته‌اند، گفت: کشورهايی اروپايی و آمريکايی بايد به بيانيه خود سرانه خود پايان دهند؛ افرادی که در روز عاشورا اقدام به تخريب و به آتش کشيدن اموال عمومی کردند نيز نبايدبه اين بيانيه‌ها دلخوش کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه تصريح کرد: اظهارات سخيف مقامات خارجی گويای تعاملات منتاقض آنهاست؛‌ما به آنها می‌گوييم هنوز پرونده و نقشه‌های پشت پرده شما را افشا نکرده‌ايم بنابراين دست از اين اقدامات تحريک آميز برداريد.
وی به دختران و پسر ان جوانی که در حوادث اخير مشارکت داشتند نيزنصحيت کرد: شيرينی نوکری مردم خودمان را تجربه کنند.
متکی تصريح کرد: آنچه در روز عاشورا به صورت پراکنده در تهران روی داد نقشه هدايت شده بود که با تصميم قبلی صورت گرفت.
وی متذکر شد: انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ مانند انتخابات ۳ تير ۸۴ و انتخابات‌های گذشته رياست جمهوری براساس رای مردم به وقوع پيوست.
وزير امور خارجه همچنين در ادامه در رابطه با پايان ضرب‌الاجل آمريکا به ايران برای مبادله سوخت هسته‌ای نيز گفت: ايران به درخواست وزير امور خارجه برزيل که به ايران سفر کرده بود زمان مشخصی را برای تامين سوخت راکتور تهران تعيين کرد و رسما اعلام کرد که در صورت کارشکنی طرف مقابل خود شخصا اقدام تامين سوخت راکتور تهران خواهد کرد بنابراين ابتکار عمل تعيين ضرب العجل به ما تعلق دارد.
وی در رابطه با زمان برگزاری اجلاس ايران و آفريقا نيز اظهار داشت: اين نشست قرار بود در نيمه دوم سال ۲۰۰۹ برگزار شود اما اندکی به تعويق افتاد که براساس هماهنگی های صورت گرفته اين نشست در اولين زمان ممکن صورت خواهد گرفت.
متکی همچنين در اين کنفرانس خبری با اشاره به وضعيت سوق الجيشی کشور سومالی و با بيان اينکه اين کشور به لحاظ جغرافيايی سياسی در منطقه استراتژيکی واقع است اظهار داشت: متاسفانه کشور سومالی در دو دهه گذشته شاهد ناامنی و بی ثباتی هايی بوده است که تنها اجماع ملی در اين کشور می تواند اقدامات تروريستی آن موجود در آن را نابود کند.
براساس اين گزارش علی جامع عمر وزير امور خارجه سومالی نيز در اين ديدار با اشاره به اين مطلب که حامل پيامی از شيخ شريف رييس جمهور سومالی برای احمدی‌نژاد اظهار داشت: ايران نقش مهمی درOIC سازمان کنفرانس اسلامی دارد بر همين اساس رييس جمهور کشور سومالی خواهان کمک برای کاهش ناامنی ها و مساعدت برای بازسازی کشورمان است.
وی در رابطه با کشورهايی که به لحاظ مالی اغتشاشگران و تروريست‌های سوماليايی را حمايت می‌کنند نيز اظهار داشت: نمی‌خواهم وارد جزييات شوم اما در هر صورت اين گونه اقدامات يکسری جنايات های سازمان يافته است که با حمايت‌های بازيگران دولتی و غير دولتی صورت می‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016