سه شنبه 10 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرگزاری فارس انتخاب زهرا رهنورد از سوی نشريه فارين پاليسی را پروژه "خط زنانه جنگ نرم" عليه نظام خواند!

اجرای پروژه "مده‌آ" در ايران تاييد شد

خبرگزاری فارس: با معرفی رهنورد به عنوان مغز متفکر اغتشاشات اخير ايران توسط نشريه فارين پاليسی اجرای پروژه مده‌آ (medea) در ايران تاييد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پيش اين خبرگزاری طی گزارشی از پروژه "مده‌آ " (medea)به عنوان سناريوی جديد جنگ نرم در حوادث پس از انتخابات ايران خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين گزارش به نقش محوری گروهی از دختران و همسران سياستمداران ايرانی در حوادث و آشوبهای بعد از انتخابات و صحنه گردانی اين افراد اشاره شد.
مجله آمريکايی فارين پاليسی در شماره اخير خود در ليست ۱۰۰ متفکر جهان، "بن برنانکی " رئيس بانک مرکزی آمريکا را اولين نفر، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را دومين نفر و سومين نفر را زهرا رهنورد، همسر مير حسين موسوی، کانديدای شکست خورده انتخابات دهم رياست جمهوری، به عنوان مغز متفکر جنبش سبز ايران معرفی کرده است.
انتخاب رهنورد به عنوان مغز متفکر اغتشاشات سبز در ايران مهر تأييدی بر واقعی بودن پروژه "مده‌آ " است.
پروژه مده‌آ همانند پروژه آژاکس ريشه در ادبيات کهن غرب دارد و مانند دکترين پاشنه آشيل، اسب تروا، برگ درخت زيگفريد، آموزه‌ای راهبردی است که بر اساس آن طرحهای استراتژيک تهيه می‌شوند.
مده‌آ داستان دختر پادشاهی است که عاشق دشمن پدر خويش می شود و با کمک به دشمن در اجرای نقشه از پيش طراحی شده به کشور و پدر خود خيانت می‌کند.
در جريان انتخابات شاهد بوديم که دختران و همسران برخی از سياستمداران با سابقه!!! با صحنه گردانی، اقدام به ايجاد ترديد در نتايج انتخابات و تحريک مردم به ايجاد اغتشاش کردند.
زنانی که سياست را نه عرصه‌ای برای خدمت به کشور، بلکه عرصه‌ای برای جاه‌ طلبی‌های سياسی يافته‌اند.
خط زنانه اغتشاشات اخير تنها در حوزه داخلی فعال نبود، بلکه در حوزه خارجی نيز شيرين عبادی، ژيلا بنی يعقوب(برنده جايزه جهانی موسوم به آزادی در بيان سال ۲۰۰۹) ، نازنين بنيادی، شيرين نشاط (سازنده فيلم زنان بدون مردان که روايتی از نقش زنان در جريان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است)، زهرا امير ابراهيمی (بازيگر تئاتر ضد ايرانی رويای طاهرگان خاموش) و بسياری ديگر از مده‌آهای ايرانی حضور دارند.
نقش زنان در موضوعاتی از اين دست در تاريخ ايران مسبوق به سابقه است چنانکه می توان به مهدعليا مادر ناصرالدين شاه که قتل امير کبير را زمينه چينی کرد و اشرف پهلوی که نقش مهمی در کودتای ۲۸ مرداد داشت اشاره کرد.
مده‌آی ايرانی نيز طبق تصريح نشريه فارين پاليسی، در کودتای مخملی ايران نقش مغز متفکر را داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016