دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استمداد از مجامع بين المللی: جان ابراهيم يزدی در خطر است! جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): دوستان و نزديکان دکتر يزدی نسبت به وضعيت سلامت وی ابراز نگرانی کرده، از مجامع بين المللی برای آزادی وی درخواست کمک نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"به گزارش خبرنگار جرس از تهران اين عضو شورای انقلاب، اوائل هفته گذشته با سر و وضع بسيار آشفته ای در دادگاه انقلاب واقع در خيابان معلم در لباس زندان ديده شده که برای تمديد قرار بازداشت او را به آنجا آورده بودند. خبرنگار جرس می افزايد چند روز قبل هم از نزديکان اين وزير خارجه دولت موقت خواسته شده بود برای ايشان از منزل دارو و وسائل بهداشتی به زندان اوين ببرند. دکتر يزدی هفتاد و نه ساله از بيماری های متعددی رنج می برد و دو سال قبل جهت شيمی درمانی به خارج از کشور عزيمت کرد و چند ماه قبل نيز تحت عمل جراحی قرار گرفته است. خانواده و دوستان دکتر يزدی به شدت نگران حال وی هستند. يکی از اعضای نهضت آزادی - که نخواست نامش فاش شود - به خبرنگار جرس در تهران گفت: ما از همه بشردوستان جهان و مجامع بين المللی حقوق بشر برای آزادی فوری دبير کل بيمارمان جهت معالجه استمداد می کنيم.

"ما نگران جان دکتر يزدی هستيم". اين جمله ای است که خبرنگاران جرس در تهران گزارش کرده اند. گفتنی ست دکتر ابراهيم يزدی دبيرکل نهضت آزادی ايران، ساعت سه بامداد هفتم دی (فردای عاشورای خونين تهران) در منزل خود برای بار سوم در سال جاری بازداشت شد.

جمهوری اسلامی ايران دو هفته قبل بر خلاف قانون اساسی کليه فعاليتهای قديمی ترين حزب اسلامی ايران را بطور مطلق متوقف کرد، بسياری از اعضای آنرا دستگير کرد، حتی سه عضو خانواده دبير دفتر سياسی نهضت نيز بازداشت شده اند

گفتنی است دکتر ابراهيم يزدی ۷ دی ساعت سه بامداد توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

پيش از اين نيز يزدی در جريانات بعد از انتخابات رياست جمهوری در حالی که در بيمارستان بستری بود برای ۷۲ ساعت بازداشت شده بود. از وی بعنوان مسن ترين زندانی ايرانی ياد می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016