سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پژاک ترور دادستان خوی را بر عهده گرفت، ايسنا

رييس کل دادگستری آذربايجان غربی اعلام کرد که گروهک پژاک ترور دادستان خوی را بر عهده گرفت.

سيد محمدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، با اعلام اين خبر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله گروهک پژاک، جريان ترور دادستان خوی را بر عهده گرفته است.

وی گفت: در جريان رسيدگی به اين پرونده تاکنون سه نفر به عنوان مظنون دستگير شده‌اند و تحقيقات مقدماتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ايسنا، ولی حاجی قلی‌زاده، دادستان خوی شب گذشته در طی يک اقدام تروريستی به شهادت رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس کل دادگستری آذربايجان غربی ساعاتی پس از ترور دادستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا از آغاز تحقيقات قضايی در زمينه‌ بررسی علت و انگيزه‌ ترور و دستگيری عامل يا عاملان اين ترور و تشکيل گروه ويژه برای دستگيری عوامل ترور خبر داد.

رييس کل دادگستری آذربايجان غربی همچنين صبح امروز با اشاره به کشف سرنخ‌هايی در پرونده ترور دادستان خوی به خبرنگار ايسنا گفت: جسد دادستان خوی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

سيد محمدعلی موسوی درباره کشف سرنخ‌های جديد در پرونده ترور دادستان خوی، اظهار کرد: مشخصاتی از وسيله‌ نقليه‌ای که برای ترور استفاده شده، به‌دست آمده و شايد موارد ديگری هست که در پيگيری موضوع، موثر و منتج به نتيجه شود.

وی در مورد بر عهده گرفتن اين ترور توسط گروهکی خاص، گفت: تاکنون گروه خاصی انجام اين ترور را به عهده نگرفته است اما با توجه به تهديدات و برنامه‌هايی که گروهک پژاک قبلا اعلام کرده بودند، احتمالا اين گروه در ترور دادستان خوی دست داشته است.

به گفته رييس کل دادگستری آذربايجان غربی، گروهک پژاک در رابطه با انجام يک عمليات انتحاری در اماکن عمومی تهديد کرده بود که ظاهرا اين موضوع انحرافی بود و قصد داشتند از اين طريق ضربه را به فردی که در انجام کارهايشان بسيار موثر بود و با ناهنجاری و ناامنی برخورد می‌کرد، بزنند.

موسوی با بيان اين‌که «ولی‌حاج‌قلی‌زاده» بسيار در انجام وظيفه تلاشگر و ساعی بود، گفت: اين دادستان از خانواده محترم شهدا بود که برادرش در جنگ تحميلی به شهادت رسيده بود. و بيش از ۱۰ سال به امر قضاوت در خوی مشغول بوده است.

وی درباره روند رسيدگی به اين پرونده، گفت: کارهای مقدماتی انجام شده و پرونده به بازپرس مربوطه ارجاع می‌شود. جسد اين دادستان که به وسيله دو گلوله از ناحيه گردن مورد هدف قرار گرفته، به پزشکی قانونی منتقل شده است.

موسوی افزود: دادستان خوی شب گذشته در زمانی که از مسجد به منزل‌شان برمی‌گشته در حين پياده شدن از خودرو مقابل منزلش مورد سوءظن قرار گرفته است.

رييس کل دادگستری آذربايجان غربی، با تاکيد بر اين‌که تاکنون مظنون يا مظنونانی دستگير نشده‌اند و موضوع در حال پيگيری است، افزود: اسلحه‌ای که از آن به سمت وی شليک شده از نوع کلت کمری است.

معاون استاندار آذربايجان‌ غربی و فرماندار شهرستان خوی نيز در مورد نحوه به شهادت رسيدن مرحوم "ولی‌الله حاج‌قلی‌زاده"، دادستان خوی به ايسنا، گفت: دادستان خوی، غروب دوشنبه، ۲۸ دی، ساعت ۱۹ و ۳۳ دقيقه، در مقابل منزل خود مورد حمله تروريستی قرار گرفت و شهيد شد.

ابراهيم محمدلو با بيان اين‌که ضارب يا ضاربان عامل استکبار بوده‌اند، تصريح کرد: نوع انتخاب سوژه نشان می‌دهد که اين، يک مسأله شخصی نيست بلکه ضارب يا ضاربان عنادشان نسبت به نظام و مملکت اسلامی است.

وی تصريح کرد: بعد از اين حادثه تروريستی، شورای تامين استان بلافاصله جلسه تشکيل داد و تلاش‌های گسترده‌ای برای کشف عامل يا عواملان اين حادثه تروريستی آغاز شده است.

فرماندار خوی ادامه داد: امروز صبح، ۲۹ دی، سرنخی از اين حادثه تروريستی شناسايی شد که نيروهای امنيتی و نظامی سريعا به دنبال شناسايی و دستگيری اين سرنخ هستند.

فرماندار شهرستان خوی با اشاره به خدمات ارزنده اين شهيد بزرگوار، اعلام کرد: مراسم تشييع پيکر پاک شهيد حاج‌قلی‌زاده، فردا، چهارشنبه، ۳۰ دی، ساعت ۹ با حضور آحاد مردم از مقابل دادگستری شهرستان خوی آغاز و در مزار شهداء اين شهر به خاک سپرده می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016