شنبه 3 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخبار سيما و دروغی جديد، شیدا اخوت

دو شب پيش تلويزيون سيما خبری را اعلام کرد که بر اساس آن اسرائيلی ها به اسم کمک به مردم هاييتی در حال دزديدن ارگان های مرده های اين بيچاره ها هستند. کنجکاو شدم که ببينم اين خبر در کجا درج شده است در جستجويی که در گوگل فرانسه زبان کردم متوجه شدم که هيچ کدام از خبرگزاری ها و جرايد معتبردنيا ذکری از اين خبر نکرده اند و تنها چند سايت که متعلق به افراطيون اسلامی و وب لاگ هايی از اين دست اين خبر را درج کرده اند. با قدری جستجو دريافتم که منبع اين خبر تنها صحبت های فردی روی يوتوب است. بدينگونه سيمای عزيز ما برای اثبات توطئه ی جديد يهوديا ن، به شايعات اينترنتی که هيچ اعتبار خبری ندارد متوصل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و دليل آن اينکه اين چند روز اخير، اسرائيل و نيز يهودی ها بخاطر کمک هايشان به زلزله زده گان هاييتی در اخبار جهان مطرح شده اند. در حقيقت اسراييل جزو اولين کشورهايی بوده است که به کمک زلزله زدگان هاييتی شتافته است و با بر پا کردن يک بيمارستان صحرايی و اکيپ درمانی و غيره در محل حضور پيدا کرده است.

چون در قاموس دست اندرکاران اين رژيم، دشمن همه چيزش منفور است و همه ی اعمالش شيطانی، در نتيجه در اين حرکتش هم بايد در جستجوی مقاصدی شيطانی باشيم. مقاصدی که در جهت تصاويری است که تفکر ضد يهود از يهوديان ارائه داده است. تفکراتی که قدمتش به قرون وسطی باز می گردد و برطبق آن در مسلک يهود و حتی در تلمود دزديدن اعضای بدن غير يهودی و ريختن خونشان در نان فطير و دزدين بچه مسلمانها نه تنها گناه نيست بلکه صواب هم تلقی می شود!

باور اينگونه اخبار لازمه اش عدم آگاهی ببينده از جنبه های گوناگون اين شايعه ی اينترنتی است. (از جمله اينکه ارگان های به اصطلاح ربوده شده تنها مدت زمان کمی بعد از خروج از بدن قابل استفاده اند.) در هر صورت اين دروغ هم مثل ساير دروغ های سيما اهداف سياسی خود را دنبال می کند. به نظر می آيد برای آنها اطلاع رسانی درست به مردم، نه تنها اهميت ندارد بلکه خطرناک هم تلقی می شود! با نگاهی به اخبار سيما و مقايسه ی آن با اخبار تلويزيون های کشورهای دموکراتيک، تفاوت های فاحش آن ها را درمی يابيم. در خبرهای سيما لغات بار سياه و سفيد دارند و پديده ها يا خوبند يا بد، آدم ها يا دوستند يا دشمن، راه ها يا حقند يا باطل. در صورتی که تلويزيون های کشور های دموکراتيک، بيننده را به عنوان فردی بالغ تلقی می کنند و خبر های دنيا راآنچنان که هست به او ارائه می دهند. مبارزه ی بی وفقه ی رژيم برای قطع ارتباط مردم با اين نوع رسانه ها نيز در جهت حذف اين مقايسه است. زيرا که خود آگاهند که در اين روند تمام اعتبار خود را ازدست خواهند داد.

شيدا اخوت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016