یکشنبه 4 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پارلمان اروپا به بررسی وضعيت حقوق بشر در ايران پرداخت، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - روز سه‌شنبه ۲۹ دی‌ماه ۸۸ برابر با ۱۹ ژانويه ۲۰۱۰، پارلمان اروپا به بررسی وضعيت حقوق بشر در ايران پرداخت.

در قسمتی از اين نشست که در استراسبورگ برگزار شد، مونيکا لوييز ماکووی عضو رومانيايی پارلمان، با تاکيد بر وضعيت بحرانی کميته گزارشگران حقوق بشر به قرائت اسامی اعضای بازداشت و احضارشده اين نهاد مدنی پرداخت: « هفت عضو فعال کميته گزارشگران حقوق بشر , سعيد کلانکی, سعيد جلالی فر, شيوا نظر آهاری, کوهيار گودرزی, سعيد حائری, پريسا کاکائی و مهرداد رحيمی بازداشت شده و دو عضو ديگر به نام‌های حسام ميثاقی و سعيد حبيبی پس از احضار مخفی شده‌اند. دو عضو ديگر به نام‌های نويد خانجانی و سپهر عاطفی نيز به دليل فشارهای وارده و احتمال بازداشت مخفی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو پارلمان اروپا در گزارش خود سعی نمود تا به پررنگ کردن نام اسامی کسانی که بر اساس گزارش‌ها در ايران در بازداشت به سر می‌برند و برخی از آنها به خاطر انتقاد از حاکميت سياسی و يا دفاع از حقوق بشر به اعدام محکوم شده اند، بپردازد:‌ « بر اساس گزارش‌ها علی مهرنيا, مجيد رضائی, عليرضا نبوی, علی معصومی و شيرين علم هويی در بازداشت هستند و به اتهام محاربه که به معنی دشمنی با خدا است به اعدام محکوم شده اند.»

وی همچنين به فشارهای وارده و بازداشت مادران عزادار اشاره نمود:‌ « سی و سه نفر از مادران عزادار در ايران که فرزاندانشان در خشونت های پس از انتخابات در ايران, کشته, ناپديد و يا بازداشت شده اند, مورد حملات پی در پی واقع شده اند.» وزير سابق دادگستری رومانی در ادامه سخنان خود به فشارهای وارده بر فعالان حقوق زن پرداخت و به نام چندتن از آنان اشاره نمود: « فعالان زن و خانواده هايشان در بازداشت به سر می برند, منجمله عاطفه نبوی, شبنم مددزاده, مهسا نادری, فاطمه ضيائی آزاد و نازيلا دشتی.»

وی در ادامه به تداوم بازداشت دانشجويان ليبرال اشاره نمود و اسامی آنان را فرائت کرد: «‌ اعضای گروه دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال مهرداد بزرگ, احسان دولت شاه و سينا شکوهی در بازداشت به سر می برند.»

مونيکا ماکووی در پايان بر لزوم اقدام قاطع و موثر پارلمان برای آزادی فعالان سياسی و مدنی در ايران تاکيد کرد:‌« نقطه اشتراک تمامی اين افراد در گزارش‌دادن يا رساندن صدای خود در مورد نگرانی هايشان از شرايط ايران است. کميسيون و يا مجلس برای آزادی اين افراد که با اهداف سياسی بازداشت شده اند چه می خواهد بکند؟ کميسيون چه حمايتی از سازمان های غير دولتی مدافع حقوق بشر در ايران می کند؟»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016