دوشنبه 12 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه بيست و يکم خانواده های زندانيان سياسی در اعتراض به تداوم بازداشت فعالان سياسی و مدنی، نوروز

بيست و يکمين بيانيه خانواده های زندانيان سياسی در آستانه دهه فجر در اعتراض به تداوم بازداشت فعالان سياسی و مدنی صادر شد.

به گزارش نوروز، اين بيانيه بر آزادی همه زندانيان سياسی به عنوان پيش شرط بازگشت آرامش و امنيت به جامعه تاکيد کرده است.

متن کامل بيانيه بيست و يکم خانواده های زندانيان سياسی به بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم رب المظلومين
«والفجر و ليال عشر والشفع والوتر واليل اذا يسر»

سی و يکمين فجر پيروزی انقلاب اسلامی را در شرايطی به استقبال می رويم که تلخ ترين و سخت ترين روزهای عمر اين انقلاب، درست پس از انتخابات دهم رياست جمهوری به دليل اقدامات ناصواب و پا کج گذاشتن از مسير درست و پرخاشگری به منتقدين از انحراف و معترضين به دروغ و تخلف و بالاخره دهن کجی به خواست و اراده ملت رقم خورد و ما خانواده های زندانيان سياسی درست در فردای روز ۲۲ بهمن امسال، ۸ ماه تمام را دور از عزيزانمان و در هراس از مخاطرات پيش روی آنان و در عذاب از رواداشتن ستم به کسانی که خود در دوران انقلاب به مقابله با ظلم رفتند تا زندگی فرزندانشان سرشار از امنيت و عدالت باشد، گذرانيده ايم.

همسران و فرزندان ما را با هجوم ددمنشانه از خانه که محل امن و آسايش و راحت است و يا از خيابان و محل کار و در مقابل چشم همسايگان و همکاران و مردم حيرت زده و وحشت زده کوی و خيابان، با احکامی که امضاکنندگانش براساس شکايت ما و عزيزانمان بايد تحت تعقيب باشند، اما با برخورداری از مصونيت های ويژه برای خوش خدمتی منتظر ارتقاء مقامند، ربوده شدند و ماهها در سلول های انفرادی و در شرايطی غيرانسانی سخت ترين فشارها برای پذيرش اتهامات واهی و مضحک قرار گرفتند تا سناريوهای از پيش پرداخته شده توسط دسيسه سازان خناس که زاييده اذهان بيمار و تخيلات ماليخوليايی آن بود، در عالم واقع معنا يابد. و دريغ که دشمنان داخلی و خارجی اين انقلاب مردمی که در دوران اصلاحات سرخورده از بی اثر شدن ترفندهای تبليغاتی شان در مخالفت با جمهوری اسلامی سر در لاک خود فروبرده و هرازچندگاهی برای خالی نبودن عريضه مهملاتی می بافتند که تنها شنونده آنها خود و دايره محدود هوادارانشان بودند، در شرايط پرفتنه فراهم شده توسط اقليتی افراط گرا و خشونت طلب پس از انتخابات، حياتی دوباره يافته و از انجماد و انزوای خود بيرون آمدند و با اغتنام فرصت از اين اقدامات تندروانه استقبال تام کردند تا متاع بی مشتری خود را در بازاری کاذب به فروش برسانند.

خانواده های زندانيان سياسی که برخی از آنان بند و حبس و شکنجه عزيزانشان و بعضا خودشان را در دوره طاغوت نيز تجربه کرده بودند، اين بار فرياد وااسلامايشان گوش فلک را کر کرد، اما با کمال تأسف نتوانست مسئولين و مقامات قضايی را از خواب غفلت بيدار کند و پژواک فرياد يا زينبشان هر شب و روز نه فقط در کوه های محله اوين بلکه تا قله دماوند و همه کوه های استوار ايران زمين و حتی فرامرزها، به گوش هموطنان آگاهشان و آزادگان عالم رسيد و خواب راحت را از آنان گرفت تا هر شب طنين الله اکبرشان در کوچه ها و محله ها، بزرگی و عظمت قادر قيوم را به مخلوقات فراموشکار و طاغی او يادآور شود. همان ياغيان عصيانگری که حلاوت قدرت آنان را به هرگونه تلاشی برای حفظ آن وامی دارد تا آن جا که دروغ ورد زبانشان می شود و هدفشان را هر وسيله پليدی توجيه می کند و به هر فعل حرامی و انجام هر منکری حتی ريختن خون مظلوم و اعدام جوانان نورسته امان داده شده به شرط اعتراف به اتهامات کذب دست می زنند.

خانواده های زندانيان سياسی در آستانه دهه فجر پيروزی انقلاب اسلامی نمی دانند مظلومانه شکايت خود را به کجا ببرند؟ به نزد خانواده بنيانگذار انقلاب، خمينی بت شکن که جمارانش در شب عاشورا مورد هجوم اوباش قرار گرفته و بيت مکرمش مورد توهين و هتک حرمت مکرر قرار دارند؟ به نزد ديگر خانواده های پايه گذاران انقلاب چون شهيد بهشتی يار همراه امام که فرزندش خود در شرايطی سخت در حبس انفرادی است و امکان معالجه اش را برای خانواده متحير و متأثرش فراهم نمی آورند؟ نزديکترين ياران انقلاب که هر روز زندگيشان صفحه ای از صفحات تاريخ انقلاب اسلامی است و ماههاست دربند نظامی هستند که خود در استقرار و استحکامش نقش آفرينی ها کرده اند؟ به نزد مراجع بزرگوار و علمای دين که خود در معرض هجوم معاندين و دشمنان قسم خورده انقلاب و امام قرار دارند که اينک مجال خودنمايی و آتش افروزی يافته اند ؟

ما امروز و همه روزها و شب ها شکايتمان را به ملجأ همه انسان های بی پناه و صاحب رحمت واسعه و قدرت کامله می بريم و خودمان و عزيزان دربندمان را به او می سپاريم اما فرياد اعتراضمان را نيز همچنان چون پتکی گران بر سر ستمگرانی که ما را از نعمت حضور همسران و فرزندانمان محروم و آنان را از حداقل های حقوقشان نابرخوردار نگاه داشته اند، فرود می آوريم. ما ضمن نکوهش بازداشت های فله ای پس از عاشورای خونين و محروم نگاه داشتن دستگيرشدگان و خانواده هايشان از حقوق قانونی خود بويژه بی خبر نگاه داشتن بخشی از آنان و ممنوع الملاقات کردنشان به بهانه مهار افکار و عقايدشان و به تعبير ديگر پذيرش اتهامات واهی و تکميل بخش هايی ديگر از پازل تدارک ديده شده توسط افراطيون دور از آرمان های راستين انقلاب و نيز توهين ها و بی حرمتی های اعمال شده، نسبت به تضييقات و فشارهای جديدی که بر جوانان، زنان، دانشجويان، روزنامه نگاران و فعالان سياسی و مدنی وارد می شود به شدت اعتراض داريم و متأسفيم که همه اين اقدامات غيرقانونی و رفتارهای سخت و ناگوار در کشورمان به نام اسلام انجام می شود.

ما خانواده های زندانيان سياسی برخوردار از آموزه های مکتبی انسان ساز با تأسی به بزرگان دينمان بر اهميت امر به معروف و نهی از منکر تأکيد می کنيم و بار ديگر همه منکرات صورت گرفته طی دوران بازداشت عزيزانمان را توسط قضات، بازجوها و مراجع قضايی و انتظامی و بويژه دروغ پردازی های منتشر شده در رسانه ملی و ساير رسانه هايی که از بودجه بيت المال ارتزاق می کنند، در غيبت ذيحقان محروم از حق، تقبيح می کنيم و مسئولين دولتی و قضائی را به اصلاح رويه های غلط و پناه بردن به احکام متعالی اسلام توصيه می کنيم و در همين ماه حرام و در آستانه يوم الله بيست و دوم بهمن آنان را هشدار می دهيم که دست از لجاجت برداشته و اختيار خود را به دست افراط گرايان ندهند و آزادی همه زندانيان سياسی را به عنوان پيش شرط بازگشت آرامش و امنيت به جامعه، هر چه زودتر بپذيرند و بيش از اين بحران های ايجاد شده و انسدادهای سياسی را در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی موجود در کشورمان، نپسندند.

والسلام
جمعی از خانواده های زندانيان سياسی
۱۱/۱۱/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016