یکشنبه 18 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محصول شرکت زيمنس - نوکيا در خدمت سرکوب در ايران، شکوفه بنايی

shokufeb@googlemail.com

هدف از نوشتن اين مطلب ايجاد اضطراب و منفعل کردن مردم ايران در آستانه ۲۲ بهمن نيست زيرا تصميم ملت ايران برای يک سره کردن وضعيت خود با دولت غير قانونی محمود احمدی نژاد تصميمی مسلم و غير قابل برگشت است. مقصود از نوشتن آن جلوگيری و به حداقل رسانيدن هزينه ايست که زنان و مردان شجاع ايرانی با جان خود در خيابانها می پردازند. می توان با شناخت ابزارو تکنولوژی که رژيم کودتا برای سرکوب مخالفان خود به آن مجهز شده است، آگاهانه تر و کم هزينه تر تظاهرات مسالمت آميزرا به پيش برد. با شناخت ابزاری که رژيم ايران برای سرکوب بکار می برد، تظاهر کنندگان می توانند ايمنی خود را بالا برده و دامنه اعتراضات را گسترده تر کنند و در مقابل عوامل سرکوبگر را منفعل و خلع سلاح کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رژيم ايران برای شناسايی و سرکوب مخالفان خود از تکنولوژی ساخت آلمان استفاده می کند. شرکت آلمانی زيمنس که قدمت همکاری آن در زمينه مخابراتی با ايران به رژيم پهلوی بازمی گردد در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به ايران سيستم مدرن تلفن و علاوه بر آن برنامه کنترل و جاسوسی در آن را به نام منيترينگ سنتر(مرکز کنترل) فروخته است. منيترينگ سنتررا زيمنس با کمک شرکت نوکيا ابداع، تکميل و توليد کرده است. به گزارش آقای اريک مشل، خبرنگاری که در باره مونيتريگ سنتر تحقيق و پژوهش کرده است، منيترينگ سنتر هيولايی در شبکه مخابراتی است که تمام اطلاعات رد بدل شده دراين شبکه را در خود ضبط و انبار می کند تا در صورت لزوم به آنها مراجعه شود. به گفته آقای مشل منيترينگ سنتر يک سيستم کنترل و جاسوسی است که می توان آن را هم برای پيگرد جزايی وهم برای شناسايی و سرکوب مخالفان بکار برد. منيترينگ سنترقادر است نه تنها صحبت های تلفنی و اس ام اس ها را کپی وذخيره کند بلکه محل دقيق تلفن همراه را از نظر جغرافيايی نيز نشان دهد.
در پی مقاومت مردم ايران برای قبول محمود احمدی نژاد به عنوان رئيس جمهوری منتخب خود و تظاهرات گسترده آنها و گسترش دستگيری ها در ايران، هر چه بيشتر خبر ها و اطلاعات رد وبدل شده بازداشت شدگان ازطريق تلفن يا اس ام اس بر عليه آنها به عنوان مدرک جرم از طرف دولت کودتا بکار گرفته می شود. بر اساس گزارش تلويزيونی فرنتال ۲۱ در تاريخ ۲۶ ژانويه ۲۰۱۰ از کانال آلمانی زد- د- اف، حتی ارتباط مشترکان تلفن با خارج از کشور نيزضبط و کنترل می شود. گويا راه اندازی منيترينگ سنتر در نيمه دوم سال ۲۰۰۸ بوسيله زيمنس-نوکيا انجام گرفته است. علاوه بر آن برنامه نظاره گر آن به نام اينتليجتت پلت فرم (جستجوگر باهوش) در سال ۲۰۰۹ به ايران صادر شده است. وظيفه اين پلت فرم گشتن هدفمند در تمام فايل ها و اطلاعات اينترنتی و ارائـۀ نما و پرفيل کلی ازچيزی است که برای آن جستجوگر اکتيو شده است. به اين صورت با دادن نام مثلا يک شخص در اين جستجوگر و اکتيو کردن آن پس از چند دقيقه تمام اطلاعات مربوط به اوکه در اينترنت به ترتيبی ضبط ومحفوض شده است – يعنی تمام اقدامات او در اينترنت از خريد بليط هواپيما يا قطار، فعاليت مالی، صفحاتی که مشاهده کرده است تا ارتباطات او از طريق تلفن يا اينترنت با اشخاص ديگر و جرم هايی که احتمالا مرتکب شده است – به ترتيب پشت سر هم نشان داده می شود. بيشتر استفاده کنندگان از شبکه اينترنت از اينکه شرکت هايی مانند ياهو، گوگل..... دراين شبکه به مدت چند ماه اقدامات کاربران خود را در سرورمرکزی خود ضبط و نگاهداری ميکنند، آگاه نيستند. چندی پيش شايعه امکان فروش اينگونه اطلاعات از طرف گوگل سر تيتر خبرگزاريی های رسمی آلمان بود. اينتليجنت پلت فرم به اين اطلاعات نيز دست اندازی می کند.
به گفته اريک مشل خريداران مونيترينگ ستتر و برنامه تکميلی آن - اينتليجنت پلت فرم- تنها کشورهايی می باشند که سيستم حکومتی غيردمکراتيک دارند. اين برنامه تا به حال به ۶۰ کشور از جمله ايران فروخته شده است ، شرکت زيمنس از افشای نام ديگر کشورها خودداری کرده است. لازم به يادآوری است که در رابطه با رويدادهای اخير در ايران و سرکوب و دستگيری وحشيانه تظاهرکنندگان و در پی آن اعتراض گسترده به شرکت زيمنس برای فروش اين برنامه جاسوسی به ايران، اين شرکت فروش آن را در ابتدا انکار می کرد.
به گزارش چند خبر گذاری رسمی ديگر نيز- مانند وال استريت ژورنال- خبر فروش اين سيستم به ايران در پی مدرنيزه کردن سيستم مخابراتی اين کشور تاييد شده است. به گزارش آنها نيز احيای شبکه برای تلفن همراه به وسيله شرکت زيمنس در سالهای اخيرو مسلح کردن آن با برنامه کنترل و جاسوسی درشبکه مخابراتی در ايران انجام گرفته است.
بر اساس گفته مشل به کمک اين برنامه ميتوان اين که چه کسی چه زمانی با چه کسی صحبت کرده و چه گفته شده را دقيقا دنبال وپيگيری کرد.
به اين ترتيب رژيم ايران در روزهای تظاهرات به کمک اين برنامه ، افراد را از طريق تلفن همراهشا ن رد يابی می کرده است ومی کند. عوامل رژيم سرکوبگرايران در مونترينگ سنتر هم زمان مشاهده می کردند که چه کسانی در کجا جمع شده اند و نيروهای بسيجی و لباس شخصی را برای سرکوب و دستگيری افراد بايستی به کجا بفرستند. به گزارش مشل اس- ام- اس های منتشر شده در صفحه تويتر و فيس بوک قبل از اينکه در اينترنت انتشار يابد به وسيله رژيم ايران کنترل و خوانده می شده است و برای همين منظور اين صفحات گاهی در ايران بسته می شده اند.
برنامه منيترينگ سنتر برنامه ای است که بوسيله شرکت زيمنس و نوکيا ابداع شده است و برای به روز نگاه داشتن آن نمی توان از وجود متخصصان اين شرکتها و جديدترين نرم افزارهای توليد شده برای آن صرف نظر کرد. به گفته اين خبرنگار اگر اين برنامه بطور مرتب از طرف متخصصان زيمنس - نوکيا سرويس نگردد پس از چند ماه قابل استفاده نخواهد بود. تجارت با اين برنامه برای شرکت زيمنس - نوکيا معامله بزرگی است که به اين سادگی از آن چشم پوشی نخواهند کرد.
در حال حاضر سودآورترين بخش شرکت زيمنس فروش و ايجاد شبکه تلفن همراه در کشورهايی مانند ايران که به تکنولوژی قوی مجهز نيستند، می باشد. مجهز کردن اين شبکه ها به سيستم کنترل و جاسوسی، خريد آن را بخصوص برای کشورهای توتاليتر و غير دمکراتيک وسوسه انگيز تر و جذابتر کرده است . شکی نيست که برای دست يابی به آن رژيم های خودکامه حاضر به پرداخت مبلغ بيشتری نيز باشند. به گفته آقای مشل بازاری که برای آن منيترينگ سنتر از طرف شرکت زيمنس - نوکيا عرضه شده است از ابتدا کشورهايی مانند ايران، مصرو قزاقستان وغيره که تصادفا رژيم های خودکامه و توتاليتر نيز دارند، بوده است. به گفته او کشورهای صنعتی پيشرفته و سازمانهای امنيت آنها سالهاست که خود سيستمهای کنترل پيچيده تر ، دقيقتر و بهتری را که خود به وسيله متخصصان خود به طور سری و محرمانه ابداع و ايجاد کرده اند بکار برده و می برند و احتياجی برای خريد آن از شرکت زيمنس- نوکيا ندارند. لازم به ياد آوری است که سيستم کنترل در کشورهای پيشرفته و دمکراتيک هنوز تنها برای دنبال کردن شبکه های تبهکاری، جنايی و تروريستی بکار می رود و جاسوسی کردن، بکار گيری يا منتشر کردن اطلاعات شخصی افراد، بطور قانونی دراين کشورها منع شده است و سوء استفاده کنندگان از اين اطلاعات تحت پيگرد قانونی قرار می گيرند.
بخش های منيترينگ سنتر را به گفته آقای مشل می توان کم کم خريداری کرده و به تدريج شبکه مخابراتی را به آن مسلح کرد، چيزی که دستيابی به آن را برای رژيم های کشورهای بسيار فقير نيزکه قدرت خريد محدودتری دارند ممکن می سازد.
با بالا گرفتن اعتراضها به شرکت زيمنس – نوکيا اين شرکت ادعا کرده است که اين برنامه را به شرکت های ديگرواگذار کرده و ديگر با آن معامله نمی کند. به گفته اريک مشل اما هنوز متخصصان اين دو شرکت در استاندارد نگاه داشتن و به روز کردن نرم افزارهای اين برنامه نقش کليدی را به عهده دارد.

نتيجه گيری:
- هنگام تظاهرات و تجمع در خيابانهای ايران تلفن دستی خود را خاموش نگاه داريد زيرا مونيترينگ سنتربنا به گفته اريک مشل تنها قادر به رديابی تلفن های اکتيو ميباشد، حتی بهتر است برای اطمينان خاطر آن را با خود حمل نکنيد.
- عکس ها و فيلم های خود را از تظاهرات به وسيله دوربين های ديجيتال تهيه کنيد.
- تمام محصولات اين دو شرکت يعنی زيمنس و نوکيا را در هر کجای دنيا که هستيد تحريم کنيد و اطرافيان خود را از سيستم ضد بشری ساخته شده بوسيله متخصصين آنها آگاه کنيد.
- پيشنهاد ميگردد برای مبارزه با ادامه اين معامله با ايران وجلوگيری از فرستادن متخصصان آلمانی برای به روز کردن اين برنامه به ايران، کمپينی تشکيل گردد تا بطور هماهنگ بر عليه شرکت زيمنس- نوکيا اقدام کنيم.

- برای اطلاعات بيشتر نگاه کنيد به:

http://frontal21.zdf.de/ZDFde/inhalt/21/0,1872,8018005,00.html

http://frontal21.zdf.de/ZDFde/inhalt/1/0,1872,1001633_idDispatch:9318718,00.html

http://futurezone.orf.at/stories/267116/

http://online.wsj.com/article/SB124562668777335653.html

http://blog.kairaven.de/archives/1523-Wir-wuenschen-guten-Aufenthalt-im-Intelligence-Warehouse.html


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016