سه شنبه 4 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحی مقدم: شنيدم هاشمی فعلا تمايلی به برگشت به نماز جمعه ندارند، ايسنا

ـ هاشمی بايد سخنان اش درباره تشکيک نسبت به نتايج انتخابات را پس بگيرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: آخرين روايتی که آقای هاشمی در نماز جمعه آخر خود بيان کرد، در جای خود نبود و بايد ايشان آن را اصلاح کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماينده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پيشنهاداتی نظير بازگشت هاشمی به خطبه نماز جمعه و رييس جمهور به جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام را اثربخش در وحدت و وفاق ملی دانست و گفت: حضور آقای احمدی نژاد به جلسات مجمع کاملا طبيعی و قانونی است، ضمن آنکه شنيدم که آقای هاشمی فعلا تمايلی به برگشت به نماز جمعه ندارند.

وی گفت:‌ البته اگر خود آقای هاشمی بخواهند که در نماز جمعه از ايشان استفاده شود بايد آن بياناتی که در مورد ترديد و تشکيک نسبت به نتايج انتخابات داشت را پس بگيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که حضور بسيار برجسته و پررنگ مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن افتاد نشان دهنده آن است که ملت ما هم نظام جمهوری اسلامی و هم ولايت فقيه و مقام معظم رهبری را مورد حمايت قوی خود قرار می‌دهد، افزود: روايتی که آقای هاشمی در آخرين خطبه نماز جمعه داشتند و در مشهد هم آن را تکرار کردند در جای خودش مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با بيان آن‌که حديثی که هاشمی رفسنجانی در آخرين خطبه‌ی نماز جمعه خود خواند درباره قبول مسئوليت از سوی اميرالمومنين پس از رحلت پيامبر بود نه بعد از آنکه مردم استقبال کردند و اميرالمومنين را با اصرار خود به مقام امامت آشکار رساندند گفت: اقبال مردم در اصل تشکيل حکومت و اصل روی کار آمدن يک نفر برای قبول مسئوليت نظام و ملت لازم است و رفع تکليف ازآن کسی خواهد بود که شايستگی‌ها را دارد، اما وقتی کسی مقام رهبری جامعه را تصدی کرد، ديگر عدم اقبال بخشی از مردم تکليف او را برطرف نمی‌کند و او بايد با حمايت کسانی که از او اقبال کردند و همچنان به او وفادار هستند، شورش‌ها، طغيان‌ها و اعتراض‌هايی از مقوله شورش را بخوابانند.

وی افزود: اينگونه نيست که آن رهبر مجددا حمايت مردم را مورد ارزيابی قرار دهد و رفراندومی تازه انجام گيرد و رای گيری جديدی بطلبد، لذا به نظرم روايتی که آقای هاشمی خواندند، در جای خود نبود.

مصباحی مقدم گفت: آقای هاشمی بايد آن روايتی که اميرالمومنين بعد از بيعت مردم و حمايت گسترده از ايشان جنگ جمل و صفين و نهروان برايشان اتفاق افتاد و فرمودند که با استفاده از کسانی که وفادار به من تستند، آنهايی که سر به شورش گذاشتند را سرجايشان خواهم نشاند را بيان می‌کرد، لذا اين مسئله هم از سوی آقای هاشمی نيازمند اصلاح است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016