پنجشنبه 6 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهنمودهای فرمانده سپاه به خبرگان رهبری، ندای سبز آزادی

فرمانده سپاه پاسداران، با شرکت در اجلاس خبرگان، معنای امنيت ملی را برای خبرگان تشريح کرد و آنچه را تهديد می ناميد بازگو کرد.
لازم به ذکر است که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، خبرگان علاوه بر انتخاب رهبر، موظف به نظارت بر عملکرد وی و نهادهای زير مجموعه رهبری هستند. يکی از اين نهادها سپاه پاسداران است که فرماندهان آن توسط رهبر انتخاب می شوند.
عزيز جعفری که در اين اجلاس برای خبرگان سخنرانی می کرد بر عمل در چارچوب منويات رهبر تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است پيش از اين و در اوج سرکوب و کشتار هموطنان معترض به کودتای انتخاباتی، آيت الله دستغيب، نماينده مردم شيراز در مجلس خبرگان با استناد به وظايف قانونی اين مجلس، خواستار تشکيل جلسه فوق العاده به منظور بررسی عملکرد رهبر و سپاه تحت امرش شد. اين خواسته البته با واکنش تند حاميان کودتا و برخی نمايندگان مجلس خبرگان مواجه شد و در نهايت به اعمال فشارهای زياد بر آيت الله دستغيب و پلمب مسجد وی در شيراز انجاميد.
بر اساس تفسيری که شورای نگهبان در سال های پس از رحلت امام از قانون ارائه کرده است، اين شورا نظارت استصوابی را بر کليه انتخابات کشور از جمله انتخابات خبرگان اعمال می کند. اين شورا نيز منصوب رهبر است.
جعفری در اين اجلاس با ارائه تعريفی آکادميک از امنيت ملی به بيان عوامل و ريبشه‌های حوادث پس از انتخابات پرداخت.
جعفری مردم را اساس امنيت ملی در طول ۳۰ سال پس از پيروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور مردم در ۲۲ بهمن امسال دليل اين مدعاست.
فرمانده سپاه حفظ محتوای نظام اسلامی را مهمترين ارزش برای مردم ايران اسلامی دانست و با اشاره به سخنان رهبری گفت: اگر به محتوا واصول توجه نشود شايد در زيرپوست نظام تغييرات تدريجی ايجاد شود.
وی پايبندی مردم به اصول و ارزش‌ها را مايه دلگرمی مسوولان و نيروهای نظامی و انتظامی در برخورد با مسائل دانست وگفت: مردم در برخورد بافتنه گران بسيار جدی بودند که در قالب دفاع از نظام هم اصول و ارزش‌ها مخدوش نشود.
فرمانده سپاه ضدانقلابيون، تکنوکرات‌ها و تجديد نظر طلب‌ها را از جمله سه جريان مخالف ارزشهای اصيل، ارگان‌های انقلابی و اصل ولايت فقيه دانست و افزود: عبور ازقانون، تضعيف جايگاه ولايت فقيه و استحاله انقلاب اسلامی جزوترفندهای گروه فتنه از قبل از انتخابات و وقايع پس از آن بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016