دوشنبه 30 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هادی خامنه‌ای: مطالبات مردم نه تنها کاهش نيافته که با جديت و عمق بيشتری جريان دارد، ايسنا

ـ ايجاد محدوديت در روند آگاهی رسانی به جامعه برای انقلاب خطرآفرين است


دبيرکل مجمع نيروهای خط امام گفت: اگر کسانی که به دنبال ايجاد محدوديت در روند آگاهی رسانی به جامعه هستند، دلسوز حقيقی نظام و انقلاب باشند بايد بدانند که نتيجه اقدامات آن‌ها چگونه برای انقلاب خطرآفرين است و بی‌اعتمادی‌ها را افزايش می‌دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين سيدهادی خامنه‌ای در ديدار با اعضای تحريريه روزنامه‌های توقيف شده جهان اسلام و حيات‌نو اجتماعی با اشاره به آن‌چه در سطح جامعه رخ داده است اظهار کرد: روند موجود و آن‌چه در سطوح مختلف جامعه ديده می‌شود اميدوار کننده است و به نظر می‌رسد مطالبات مردم نه تنها کاهش نيافته که با جديت و عمق بيشتری جريان دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنين با اشاره به ايجاد محدوديت‌هايی در روند فعاليت مطبوعات و عرصه اطلاع‌رسانی از سوی برخی خاطرنشان کرد: نتيجه اين فشارها بر جامعه به خصوص قشر فرهيخته و نيروهای سياسی، فرهنگی و اجتماعی، يافتن راهکارهای جديد در کسب اخبار و انتشار آن‌هاست.

وی تاکيد کرد: اگر کسانی که به دنبال ايجاد محدوديت در روند آگاهی رسانی به جامعه هستند، دلسوز حقيقی نظام و انقلاب باشند بايد بدانند که نتيجه اقدامات آن‌ها چگونه برای انقلاب خطرآفرين است و بی‌اعتمادی‌ها را افزايش می‌دهد.

دبيرکل مجمع نيروهای خط امام گفت: توقيف و ايجاد محدوديت برای انواع رسانه‌ها اعم از سنتی، مکتوب و مجازی تداوم نخواهد داشت و به توليد شيوه‌های جديد برای آگاه شدن جامعه می‌انجامد. اختراعات و اکتشافات نتيجه« احتياج» است؛ لذا وقتی بشر به دنبال پاسخگويی به نيازها و احتياجات خود می‌رود يافتن راهکارهای جديد با سرعت و تنوع بيشتری ادامه می‌يابد.

وی ضمن ابراز نگرانی ابراز عقيده کرد: رويه کاهش شفافيت در روند اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از سوی برخی دستگاه‌های مسوول در تضاد با قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب است.

وی در ادامه بر افزايش فعاليت‌های فرهنگی، علمی و اطلاع‌رسانی توسط همه نيروهای علاقه‌مند به انقلاب و سرنوشت ايران تاکيد و اظهار اميدواری کرد که در آينده نزديک مشکلات موجود برطرف شود.

خامنه‌ای در پايان اين نشست با قدردانی از حضور و ديدار دوباره با روزنامه‌نگاران و فعالان مطبوعاتی و رسانه‌ای، خواستار همفکری و مشورت بيشتر اهالی مطبوعات و نيروهای فرهنگی با يکديگر در سراسر کشور شد و گفت: بی‌ترديد اين گفت‌وگوها موجب تحرک و پويايی بيشتر جامعه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016