دوشنبه 30 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت پليس ايرانی در فرودگاه مالزی در عمليات ضد قاچاق، بی‌بی‌سی

پليس مالزی روز يکشنبه گفت که يک مامور پليس ايران و دو ورزشکار اين کشور را هنگام قاچاق "متامفتامين" به اين کشور در فرودگاه بين المللی کوالالامپور دستگير کرده است.

به گزارش "برناما" خبرگزاری رسمی مالزی، "سوپت عبدل رزاق مد زين" از مقام های بلندپايه مبارزه با مواد مخدر گفت که اين سه نفر در ساعت ۸:۴۵ صبح روز يکشنبه پس از ورود به ترمينال بين المللی کوالالامپور دستگير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت که هر سه نفر هنگام بازرسی مسافران و وسايل دستی شان رفتار مشکوکی داشتند.

به گفته وی آنها متامفتامين را در داخل دسته های فلزی چمدان ها جاسازی کرده بودند و اينکه دسته های هر چمدان حدود هشت دهم کيلوگرم متامفتامين داشت.

ارزش اين مواد مخدر معادل ۳۱۳ هزار دلار آمريکا تخمين زده شده است.

اين مقام مالزيايی مامور پليس ايرانی را ۳۶ ساله و دو نفر ديگر را يک واليباليست ۲۶ ساله و يک رزمی کار ۲۵ ساله توصيف کرد و گفت در صورتی که مجرم شناخته شوند با مجازات مرگ روبرو خواهند شد.

يک مقام ارشد ديگر پليس مالزی به خبرگزاری فرانسه گفته است که تصور می شود اين سه نفر "بخشی از گروهی باشند که مواد اعتيادآور به مالزی قاچاق می کنند... به عقيده ما اين يک گروه ايرانی است."

اما بنابه اين گزارش سفير ايران در مالزی گفته است که مجرمان بين المللی از ايرانی ها برای قاچاق مواد اعتيادآور به مالزی استفاده می کنند.

در ماه فوريه نيز گزارش شد که سه شهروند ايرانی به ظن تلاش برای وارد کردن بيش از ۵۰ کيلوگرم مواد اعتيادآور متامفتامين به اين کشور به ارزش نزديک به ۴ ميليون دلار دستگير شدند.

قاچاق مواد اعتيادآور در مالزی مجازات اعدام دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016