دوشنبه 5 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی مقدم: برخی سفارتخانه های خارجی پشت پرده مافيای مواد مخدر هستند، مهر

* روزانه به طور ميانگين دو تن مواد مخدر کشف می کنيم

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر ريشه مسئله مافيا و توزيع مواد مخدر را پی بگيريم به برخی سفارتخانه های خارجی می رسيم که به دنبال جاسوس پروری در کشور هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم در مراسم تجليل از دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر و اطلاع رسانی به حجاج بيت الله الحرام درموسم حج امسال که صبح روز دوشنبه در فرهنگسرای شقايق برگزارشد با اعلام اين مطلب تاکيد کرد: ريشه اصلی اين مسئله به صهيونيستها می رسد که به دنبال افساد در جوامع بشری هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ايران هميشه با معضل مواد مخدر درگير بوده و اين امر در سالهای اخير تشديد يافته است. حضور افغانستان به عنوان بزرگترين توليد کننده ترياک دنيا در همسايگی ايران نيز در تشديد اين امر دخيل بوده است.

احمدی مقدم با اشاره به کشفيات بالای پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: ما روزانه به طور ميانگين در حدود دو تن مواد مخدر از قاچاقچيان کشف می کنيم که اين مسئله در حدود ۱۰ درصد کل ترياک توليد شده در افغانستان است.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره دستگيری حجاج ايرانی مصرف کننده مواد مخدر در عربستان تصريح کرد: اگر چه همه دستگيرشدگان ايرانی مربوط به مواد مخدر در عربستان افرادی هستند که برای مصرف شخصی اين مواد را حمل می کنند اما سعوديها بر اساس قوانين خود آنها را مجرم می دانند.

احمدی مقدم افزود: آنها بعد از دستگيری هر يک از اتباع ما جو تبليغاتی بدی راه می اندازند که اين مسئله در شأن جمهوری اسلامی نيست و بايد برای آن چاره ای جدی انديشيده شود و اين در حالی است که ما هر کدام از اتباع سعودی را در زمينه مواد مخدر در ايران دستگير کرده ايم مربوط به باندهای بزرگ قاچاق بوده اند.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: با اين همه ما نمی توانيم هيچ کشوری را به دليل قوانين خاص خود سرزنش کنيم و بايد برای جلوگيری از بروز مسائل اينچنينی به دنبال راه حلهايی در کشور خودمان باشيم و بايد تلاش کنيم فرودگاهها و همه مسيرهای ديگر را برای مبارزه با جابجايی مواد مخدر به شدت کنترل کنيم.

احمدی مقدم با تاکيد بر اقداماتی که تا کنون در اين زمينه صورت گرفته گفت: برای کنترل راههای هوايی کشور ۱۰ دستگاه "بادی اسکنر" در فرودگاههای اصلی کشور نصب شده است که عملکردهای دقيقی در اين زمينه دارند.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته امسال به نسبت سالهای پيش در زمينه نداشتن حجاج مصرف کننده بسيار موفق عمل شده به شکلی که از ميان بيش از ۶۰ هزار زائر تنها يکنفر ايرانی در عربستان به اين جرم دستگير شد.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم قوانين سختگيرانه در اين زمينه تصريح کرد : بايد مبانی قانونی برای اجرای اينگونه قوانين را فراهم کرد و در همين راستا نيز مصوب شده است افرادی که از آنها مواد کشف می شود حق سفر به مراسم حج را نخواهند داشت.

اسماعيل احمدی مقدم گفت : لازم است نظارتهای سختگيرانه و قانونی برای مرزهای زمينی و سفر به عتبات عاليات در عراق و سوريه نيز لحاظ شود تا انشاءالله تا سال ۸۹ اين معضل به صورت کامل مرتفع شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016