سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عليرضا محجوب، دبيرکل خانه‌ کارگر: زنان کارگر از تبعيض‌های پنهان در عذابند، ايلنا

- امروز زنان کارگر در محيط های کار از تبعيض های مخفی رنج می‌برند
- دريافتی کارگران شاغل و بازنشسته با هدفمند سازی يارانه‌ها متناسب نيست.


ايلنا: در دومين روز از هفته کارگر سال ۸۹، مراسم تجليل از زنان نمونه کارگر و سرپرست خانواده با حضور دبير کل خانه کارگر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا،‌ عليرضا محجوب در اين مراسم که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور شهر ری برگزار شد ؛ ‌گفت: امروز زنان کارگر در محيط های کار از وجود تبعيض های مخفی رنج می‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برخلاف گذشته که تبعيض های آشکاری چون محدوديت های شغلی يا پايين بودن دستمزدها کارگران را تهديد می کرد، امروز مشاهده می کنيم در کارخانه ها و کارگاهها امنيت شغلی زنان کارگر به دليل ازدواج يا بارداری تهديد می شود.
وی همچنين با انتقاد از عدم اجرای ماده ۹۶ تامين اجتماعی که به افزايش دريافتی ماهانه مستمری بگيران سازمان تامين اجتماعی مربوط می شود؛ گفت: با وجود مصوبه ۲ سال پيش مجلس، هنوز مستمری کارگران بازنشسته افزايش نيافته و اين درحالی است که تا چند ماه ديگر قرار است قانون هدفمند شدن يارانه ها توسط دولت اجرا شود.
محجوب افزود: از آنجا که دريافتی کارگران شاغل و بازنشسته با هدفمند سازی يارانه‌ها متناسب نيست پس از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، مستمری‌های کنونی که بر مبنی حداقل مزد تعيين شده است حتی برای پرداخت هزينه آب و برق و تلفن کافی نخواهد بود.
دبير کل خانه‌کارگر گفت: تشکل مطبوعش در خصوص موضع گيری درمورد پايين بودن دستمزدها و مستمری کارگران شاغل و بازنشسته تا اواخر خرداد و ابتدای تابستان صبر خواهد کرد تا نتايج تورمی هدفمند سازی يارانه‌ها مشخص شود.
محجوب گفت‌: با اين شرايط تورمی ديگر نمی توان مزد کارگران را سالانه يکبار تغيير کرد و بايد در طول سال دريافتی کارگران شاغل و بازنشسته بر مبنی شرايط تورمی تغيير کند.
وی با بيان اينکه شرايط کنونی تنها به افزايش ثروت طبقات منجر خواهد شد؛ ‌پيش بينی کرد دريافتی کنونی کارگران شاغل و بازنشسته حداقل تا پايان نيمه اول سال جاری پاسخگوی هزينه‌های زندگی باشد.
رييس فراکسيون کارگری مجلس همچنين در خصوص سرانجام طرح ساماندهی مشاغل موقت، گفت: تصويب اين طرح با پيگيری نمايندگان مجلس وارد مرحله تازه‌ای شده و در آستانه رای گيری قرار دارد.
وی افزود: سرنوشت کارگران پيمانی آنقدر مهم است که نمايندگان مجلس برای تصويب طرح ساماندهی مشاغل موقت حاضر هستند سال‌ها صبر کنند.
وی همچنين از زنان کارگر خواست تا در راستای اولويت های امسال تشکيلات خانه کارگر حمايت خود را از اجرای بيمه اجباری کارگران ساختمانی اعلام کنند.
محجوب گفت:‌ اميدواريم با حمايت و پيگيری زنان کارگر و ساير کارگران بتوانيم به اين خواسته ۱۰۰ ساله پاسخ دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016