پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض کارگران شرکت کشتی سازی بندرعباس به آغاز موج اخراج ها در اين شرکت، هرانا

خبرگزاری هرانا - کارگران شرکت کشتی سازی و صنايع فراساحل بندرعباس به نبود امنيت شغلی و تصميم مسئولان برای اخراج آنها از شرکت اعتراض کردند.

يکی از مسئولان محلی استان هرمزگان با تاييد تجمع حدود ۳۰۰ کارگر در مقابل ساختمان مديريت شرکت کشتی سازی وصنايع فراساحل بندرعباس به آخرين نيوز گفت: مسئولان اين شرکت تاکنون ۳۰ نفر از کارگران را اخراج و از چند روز پيش کـارت حضور و غیـاب آنها را غيرفعال کردند. اين شرکت ۱۵ روز پيش هم ۱۸ کارگر را اخراج کـرد که ۱۶ نفر آنان بومی بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته ی وی مسئولان شرکت قصد دارند نيمی از نيروهای اين شرکت را تعديل کنند و از کارگران می خواهند که پس از اخراج با پيمانکاران قرارداد ببندند. مسئولان اين شرکت بـه ازای هر کارگر ماهانه يک ميليون تومان به پيمانکاران پـرداخت می کنند و پيمانکاران نيز با کسر ۶۵۰ هزار تومان از اين مبلغ، ۳۵۰ هـزار تومان بـه هـر کارگر حقوق می دهند.

اين درحالی است که کـارگران اين شرکت می گويند ساخت ۵ فروند کشتی دراين شرکت آغاز شده و علتی برای تعديل نيرو وجود ندارد. يکی از مقامات ارشد استان هرمزگان هم هفته گذشته در نشستی به موضوع اخراج کارگران يکی ازشرکتها اشاره و اعلام کرده بود اين شرکت حق تعديل نيرو ندارد.

کارگران معترض قرار است امروز پنجشنبه ۹ اردی بهشت ماه مقـابل استانداری هرمزگان تحصن کنند. در اجتماع کارگران شرکت کشتی سازی بندرعباس در مقابل دفتر شرکت هيچ يک از مسئولان برای پاسخ گويی در جمع آنان حاضر نشده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016