جمعه 10 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض کارگران در سخنرانی وزير کار، ايسنا

سخنرانی وزير کار در اولين همايش کشوری روز بسيج کارگری و تجليل از شهدای کارگر، با اعتراض کارگران حاضر در مراسم همراه شد.

عبدالرضا شيخ الاسلامی وزير کار و امور اجتماعی در اولين همايش کشوری روز بسيج کارگری و تجليل از شهدای کارگر که روز گذشته در مشهد برگزار شد، به تفسير آيه سوم سوره‌ بقره و تبيين مفهوم غيب و ايمان پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تقدم به غيب بر نماز و زکات را نشان از اهميت اين مفهوم دانست و در خصوص تفاوت دين اسلام با ساير مکاتب فکری دنيا، ادامه داد: براخلاف ساير مکاتب فکری به غيب معتقديم و می‌دانيم علاوه بر مولفه‎های مادی، اسباب و لوازم ديگری هم در زندگی ما موثرند.

شيخ الاسلامی افزود: در کشورمان هيچ کس را نمی‎توان پيدا کنيد که حاضر باشد عشق به اهل بيت(ع) را با تمام ثروت‎های دنيا عوض کند اين امر نشانه ثروتمندی و برخورداری ماست.

وزير کار و امور اجتماعی با استناد به آيات و روايات متعدد و اشاره به موقعيت ممتاز ايران در منطقه و جهان تصريح کرد: اگر خدا بخواهد ما را ياری کند چه کسی می‎تواند به ما آسيب برساند و اگر او بخواهد ما را واگذارد، چه کسی قادر خواهد بود به ما ياری برساند؟

وی ادامه داد: برونسی و ديگر شهدا به ما ياد دادند که اگر در راه خدا حرکت کنيم، پيروزيم و برای کسی که در راه خدا حرکت می‎کند، ماندن در دنيا و يا سفر به ديار آخرت فرقی ندارد.

شيخ الاسلامی با اشاره به آيه شريفه «و لاتحسبن الذين قتلوا فی سبيل الله امواتا» افزود: شهادت بالاترين مقام قرب بشری و حيات جاويد است.

به گزارش ايسنا، بعد از سخنرانی وزير کار و امور اجتماعی، گروهی از کارگران با اجتماع در محوطه‌ مجتمع "آيه‌ها" نسبت به سخنان وزير و بی‏توجهی به مشکلات کارگران اعتراض کردند.

يکی از کارگران در اين خصوص به ايسنا گفت: انتظار داشتيم از وزير حرف‏های بهتری در مورد بهبود اوضاع کارگران بشنويم اما وی در سخنانش حتی يک کلمه در مورد کارگر نگفت.

کارگر ديگری ادامه داد: وقتی وزير بهداشت يا آموزش و پرورش حرف می‎زنند، بخشی از صحبت‌هايشان در خصوص مژده به پرستاران و معلمان است اما وزير کار صحبت کرد و از کارگر هيچ نگفت.

محمد کريمی گفت: حداقل انتظار ما از وزير کار اين بود که پس از تفسير قرآن به بازگويی برخی مشکلات کارگران و ارائه‌ راه حل در اين خصوص بپردازد.

وی مدعی شد: متاسفانه در کشور ما برای کارگر هيچ ارزشی قايل نيستند و دليل بنده برای ادعايم مکاتبات و نامه‎نگاری‌هايی است که از فروردين ۸۸ با وزارت کار داشتم اما به سرانجام نرسيده است.

اين تجمع کارگران بعد دقايقی بدون حضور مسوولان پايان يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016