سه شنبه 14 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: گروه حاکم در پی القای شکست جنبش است! ما زنده به ادامه حرکت هستيم، سحام نيوز

جمعی از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشکده خبر با مهدی کروبی ديدار و گفتگو کردند.
در اين ديدار دانشجويان ضمن قدردانی از مواضع روشن و شجاعانه ايشان به انتقاد از وضعيت نابسامان کشور پرداخته و خواستار حضور پررنگ تر جنبش در صحنه گرديدند.

حجت الاسلام والمسلمين مهدی کروبی ضمن خوش آمد گويی، با انتقاد از فضای حاکم بر کشور گفت: ما از درون يک انقلاب بيرون آمديم و به عبارتی حاصل تجربيات و فراز و نشيب های يک انقلابيم، انقلاب عظيمی که مبارزه‌ ی مردمی آن از سال ۴۱ آغاز و در سال ۵۷ به رهبری امام به پيروزی رسيد. اين انقلاب نه يک حرکت آنی بود و نه با کودتا به قدرت رسيد! بلکه مبارزه‌ای ريشه‌دار بود و مردم از اقشار مختلف در آن حضور داشتند. ماحصل اين انقلاب، قانون اساسی است و طبق همين قانون اساسی حقوق ملت و دولت مشخص گرديده است. متاسفانه خودمحوری و قانون گريزی، کشور را به مرحله ی خطرناکی سوق داده است که نتيجه ی آن وقايع تلخ اخير و وضعيت تاسف آور کنونی کشور است. امروز با کمال تاسف شاهد آن هستيم که عده‌ای همه محافل را در اختيار دارند و از آن استفاده ابزاری می‌کنند!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به نگرانی دانشجويان از وضعيت موجود و حضور پررنگ تر جنبش در صحنه، گفت: گروه حاکم در پی القای شکست جنبش است! به نظر می رسد به‌ دليل اعمال خشونت ها و رفتارهايی که در هيچ قالبی (مرام و مسلکی) توجيه ندارد، مردم هوشيارتر و البته محتاط تر شده اند که اين نيز خود ناشی از هوشمندی مردم در قبال خشونت طلبان است اما سوال اينجاست که آيا فکر و ذهن مردم عوض شده است؟! يقينا خير. چرا که آن بد رفتاری ها، سرکوب ها، شکنجه ها و تجاوزها توسط افراطيون محال است از اذهان مردم محو شود.

نکته ديگر اين است که ببينيم در طول اين چند ماه جنبش دچار ريزش شده است يا رويش؟ به نظر بنده جنبش قطعا رويش کيفی داشته است. و اين امر به سرعت در ميان لايه های مختلف اجتماعی رو به افزايش است. جنبش در همه جا نفوذ کرده است. و مهمترين شاهد بر اين مدعا تداوم و افزايش شدت برخورد ها با مردم است و الا چه دليلی برای ادامه اين رويه وجود دارد؟!! مهدی کروبی در ادامه افزود: با وجود آنکه تمامی منابع (مالی، صدا و سيما و …) را در اختيار خود دارند وليکن از نفوذ روزافزون جنبش، شديدا احساس نگرانی و خطر می کنند و بنابراين از تک تک مردم در بيم و هراسند!


کروبی خاطرنشان کرد: جنبش نبايد دچار احساسات و امور ساختارشکنانه شود. ما زنده به ادامه ی حرکت هستيم. اما حرکتی معقول و باتدبير. حرکتی مبتنی بر اجرای قانون اساسی. اين بدان معنا نيست که قانون اساسی کامل و وحی منزل است! قانون اساسی، حاصل تجربيات يک انقلاب کاملا مردمی است و از ظرفيتهای بسيار مناسبی برخوردار است که در صورت رعايت آن، تماميت خواهان را به زانو در خواهد آورد. اما آنچه که مهم است و نياز به توجه دارد و تجربه بارها آنرا اثبات کرده است اين موضوع می باشد که هر آنچه زود بدست آيد، زود هم از دست می رود. حرکت بايد منطقی، آرام و مداوم باشد تا افراد پالايش شوند و می دانيم هزينه دادن در راه مردم سالاری امری بديهی است چرا که منافع برخی را متزلزل می گرداند لذا بايد ضمن حرکت رو به جلو به آسيب شناسی درونی خود نيز بپردازيم تا در صورت کسب پيروزی آنرا قدر دانسته و به سادگی از دستش ندهيم. همه ما بايد با هم و در کنار هم با محوريت و پافشاری بر انتخابات آزاد و اجرای بی چون و چرای قانون اساسی جنبش را به پيش ببريم. و در اين راه بايد از تمامی ظرفيتهای خود استفاده کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016