جمعه 17 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با تلاش و کوشش و تجمع اعتراضی خانواده ها تعدادی از دستگير شدگان اعتراضات آزاد شدند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،با تلاش و کوشش و تجمعات اعتراضی بی وقفه خانوادها تعدادی از دستگير شدگان اعتراضات آزاد شدند.
سه شنبه غروب ۱۴ ارديبهشت ماه تعدادی زيادی از خانواده های دستگير شدگان در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی عزيزان خود شدند.خانواده های دستگير شدگان در طی چند ماه گذشته بی وقفه در تلاش و کوشش بودند تا فرزندان اسير خود را آزاد نمايند. آنها تقريبا روزانه با مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب،دادستانی و زندان اوين و برپايی تجمعات اعتراضی عليرغم تهديدات و توهينها برای مايوس کردن و بازداشتن آنها از تلاش برای آزادی فرزندانشان در عزم پر جزم آنها کوچکترين خللی ايجاد نکرد بلکه بر عکس به تلاشهای خود افزودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا اينکه سه شب تلاش تعدادی از آنها بعد از ماهها اسارت بی گناه فرزندانش به ثمر نشست و مستبدين سرکوبگر را وادار به آزادی آنها نمود.عليرغم اينکه تعداد کمی از زندانيان سياسی آزاد شدند ولی جمعيت زيادی در آنجا حضور داشتند که باعث وحشت نيروهای سرکوبگر شد.
زندانيان سياسی آزاد شده با شور و شوق و شادی جمعيتی که با در دست داشتن دستهای گل و پخش شيرينی همانند قهرمانان از آنها استقبال کردند و ياس و نااميدی را به سرکوبگران مستبد،حاکم کردند.
نام زندانيان سياسی که غروب سه شب آزاد شدند عبارت بودند از ؛ حسام ترمسی،مجيد مقيمی و وحيد رجبی يا نجفی که از تيرماه سال گذشته در زندان بسر می بردند.همچنين زندانی سياسی زينب رسولی از دستگير شدگان روز عاشور جزء آزاد شدگان سه شنبه شب بودند.
در حال حاضر تعداد زيادی از دستگير شدگان عليرغم قرار سپردن وثيقه همچنان در بازداشت بسر می برند. بازجويان وزارت اطلاعات با کم شدن تجمعات خانواده ها در مقابل زندان اوين و دادگاه انقلاب سعی در ادامه بازداشت آنها دارند. خانواده های زندانيان سياسی در تدارک تجمعات خود برای آزادی عزيزانشان در مقابل زندان اوين و دادگاه انقلاب هستند.
فعاالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،خواستار آزادی بدون قيد وشرط و فوری تمامی زندانيان سياسی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016