پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار مادر فعال دانشجويی پيمان عارف به اداره اطلاعات تبريز، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،خانم مهناز مدبری مادر فعال دانشجويی به اداره اطلاعات تبريز احضار شد.
روز سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ماه ماموين وزارت اطلاعات تبريز طی تماس تلفنی با خانم مهناز مدبری مادر فعال دانشجويی پيمان عارف او را به اداره اطلاعات تبريز احضار کردند. فرد تماس گيرنده از او می خواهد که روز چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت بدون اطلاع فرزندش خود را به اداره اطلاعات تبريز معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زمانی که خانم مدبری علت احضار را جويا می شود فرد مذبور که از بردن نام خود خوداری می کند دليل احضار را مصاحبه های او با رسانه های بين المللی فارسی زبان در مورد دوران اسارت فرزندش و شرايط غير انسانی که بر او روا داشته شده بود بيان می کند.خانم مدبری از حضور امتناع می کند و روز چهارشنبه اين فرد مجددا با خانواده آقای عارف تماس می گيرد و اين بار با تهديد با پيمان عارف صحبت می کند. ولی فعال دانشجويی پيمان عارف به نامبرده می گويد که حضور مادرش در ادراه اطلاعات را منوط به احضاريه کتبی و رسمی است.
فعال دانشجويی پيمان عارف به دليل فشارهای غير انسانی در دوران اسارتش دچار ناراحتی حاد قلبی است و به اين دليل به مدت ۳ هفته به صورت مشروط آزاد است.ا و در حال حاضر در حال ديدار با خانواده و بستگانش در تبريز به سر می برد.
هدف مامورين وزارت اطلاعات از احضار خانم مدبری که برای دفاع از فرزندش ، شرايط و وضعيت او را بيان کرده است، ايجاد فشارهای روحی عليه خانواده و پيمان عارف می باشد. اين فشارها در آستانه خرداد ماه برای ايجاد جو رعب و وحشت در بين خانواده ها و مردم می باشد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،احضارها و فشارهای روانی در آستانه خرداد ماه عليه خانواده ها و مردم و ايجاد جو رعب و وحشت را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به تهديدات و فشارهای اين رژيم عليه مردم ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016