شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: آيا پيامبری که ما می شناسيم حاضر بودند چنين زندان هايی در قلمرو حکومت اسلامی و دين داشته باشند؟ کلمه

کلمه: جمعی از مدرسين و طلاب حوزه های علميه بانوان صبح امروز در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با دکتر رهنورد ومهندس موسوی ديدار کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، ميرحسين موسوی در ابتدای اين ديدار ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه(س)اعلام کرد که سخن گفتن درباره سيره حضرت فاطمه در تخصص خانم رهنورد است و وی تنها به نکاتی کوتاه درباره حضرت فاطمه(س) و شرايط فعلی جامعه اشاره می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: هميشه به دليل نفوذ زندگی حضرت رسول (ص) و اهل بيت (ع) و حضرت زهرا(س) بايد به اين نکته دقت کنيم که غير از آن جنبه های نورانی وجودی اين بزرگواران ، خلقيات و رفتار اجتماعی آنها نيز سهم بسيار بالايی در گرايش مردم به اسلام داشته است و اين محبتی که نسبت به اين خانواده نورانی وجود دارد باب اصلی آن در همين رفتار اجتماعی است.

وی سپس افزود: اگر يک نظامی اسلامی و مدعی اطاعت از اهل بيت است بايد به زندگانی و نحوه تعامل ائمه عليهم السلام با مردم توجه کند و آن رفتارها را اسوه قرار دهد.

آيا سيره صديقه بودن با روش دولتمردانی که ادعای مسلمانی دارند و دروغ می گويند سازگاری دارد؟

موسوی با اشاره به سوالات مردم درباره نحوه پيروی از سيره حضرت فاطمه صديقه (س) در جامعه کنونی و توسط حاکمان تصريح کرد: الان سوال مردم اين است که آيا روش و سيره دولتمردانی که ادعای مسلمانی و اسلام دارند و دروغ می گويند با سيره فاطمه زهرا که يکی از القاب ايشان صديقه است يعنی صداقت و دوری از کژی و دروغ کوچکترين سازگاری را داشته است؟

وی اين سوال را نيز مطرح کرد که آيا پيامبری که ما می شناسيم حاضر بودند چنين زندان هايی در قلمرو حکومت اسلامی و دين داشته باشند؟

به اعتقاد موسوی، همه ملت ما به اين خاندان و اولاد فاطمه زهرا (س) محبت دارند و هويت ملی ما عجين به اين محبت است و نبايد کارهايی در کشور به نام دين و اسلام صورت گيرد که خدای نکرده اين اعتقاد و اين دوستداری مورد ترديد قرار گيرد که البته نمی گيرد و چون مردم حساب دين را با آنچه به نام دين صورت می گيرد جدا می کنند.

تا زمانی مردم به جنبش سبز اقبال دارند که…

وی درباره ماجرای انتخاب رنگ سبز برای فعاليت های انتخاباتی در سال گذشته گفت: رنگ سبز را در سفری که همراه با خانم رهنورد به مشهد داشتيم افرادی با نيت مذهبی اين ايده را مطرح کردند که اتصال اين جنبش را با سرسبزی و زيبايی و معنويتی که دين ما و اهل بيت دارد به خوبی نشان می دهد و ما هم اين نکته را به فال نيک گرفتيم و به دليل محبت مردم به اين خاندان گرامی بود که اين رنگ و موج سبز در مردم جا افتاد.

نخست وزير امام (ره) در پايان افزود: در حال حاضر هم همين نکته صدق می کند. جنبش سبز ريشه در تفکرات مذهبی ما دارد و تا هنگامی که جنبش سبز در اين مسير قرار دارد مردم کشور ما به آن اقبال دارند.

بعد از اين سخنان کوتاه موسوی خانم رهنورد در اين جمع به ايراد سخن پرداخت. مشروح سخنان دکتر رهنورد به زودی منتشر می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016