دوشنبه 27 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشديد فشارها بر مشاوران موسوی؛ مقاومت بهشتی شيرازی بايد شکسته شود، کلمه

منابع خبری اطلاع دادند با توجه به نزديکی به سالگرد انتخابات رياست جمهوری فشارها بر اين مشاور ميرحسين موسوی شدت يافته است به طوری که گفته می شود آنها دستور دارند از بهشتی شيرازی اعتراف بگيرند. محور فشار ها بر بهشتی شيرازی انکارتقلب در انتخابات است.بازجوها تا کنون بيش از هزار صفحه بازجويی از بهشتی جمع آوری کرده اند و چندين بازجو نيز وظيفه بازجويی از اين مشاور ميرحسين موسوی را عهده دار شده اند و مرتب اين بازجوها تغيير می کنند.


در حالی که بيش از ۱۴۰ روز از بازداشت مشاوران ارشد ميرحسين موسوی می گذرد، بازجوها در دور جديد بازجويی ها می خواهند به هر طريق ممکن از مشاوران ميرحسين موسوی اعتراف بگيرند.

بنا به گزارش های رسيده به کلمه، بازجوها تا کنون بيش از هزار صفحه بازجويی از بهشتی جمع آوری کرده اند و چندين بازجو نيز وظيفه بازجويی از اين مشاور ميرحسين موسوی را عهده دار شده اند و مرتب اين بازجوها تغيير می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين در همه اين بازجويی ها سوالات تکراری که بنا به گفته بسياری از زندانيان بعد از انتخابات بسيار آزار دهنده است نيز پرسيده می شود و در واقع تنها با تغيير بازجوها همان سوالات تکراری پرسيده می شود. گفتنی است بازجوها حتی به برخی توصيه های مسوولان قضايی در مورد تعيين تکليف پرونده و رفتار قانونی و اخلاقی با وی توجه نمی کنند.

بهشتی شيرازی که از تاريخ ۷ دی ۸۸ تاکنون در زندان است در ماه های اوليه به طور کامل در انفرادی به سر می برد و مدتی است که به يک سلول چند نفره منتقل شده که در حرکتی غير اخلاقی، مسئولان زندان برای فشار هرچه بيشتر، او را با يک بيمار روانی و افسرده هم سلول کرده اند.

منابع خبری اطلاع دادند با توجه به نزديکی به سالگرد انتخابات رياست جمهوری فشارها بر اين مشاور ميرحسين موسوی شدت يافته است به طوری که گفته می شود آنها دستور دارند از بهشتی شيرازی اعتراف بگيرند. محور فشار ها بر بهشتی شيرازی انکارتقلب در انتخابات است.

پيش از اين نيز اين اتفاق بر علی عرب مازار ديگر مشاور ميرحسين موسوی رخ داده است به طوريکه بازجوها عرب مازار را تهديد کردند اگر اعتراف نکند بايد ۸ سال در زندان بماند.

از سوی ديگر با اتمام قرار موقت بازداشت ۴ ماهه سه مشاور ميرحسين موسوی در اقدام غير قانونی ديگر اين قرار موقت برای ۲ ماه ديگر تمديد شد در حالی که طبق قانون قرار بازداشت موقت شديدترين نوع قرار است که برای مجرمين خطرناک استفاده می شود يا برای مواردی که امکان تبانی و از بين رفتن آثار جرم وجود دارد که اين موارد درباره مشاوران ميرحسين موسوی و بسياری ديگر از زندانيان بعد از انتخابات صدق نمی کند.

گفتنی است بهشتی شيرازی در دوران نخست وزيری موسوی دبير هيات دولت بودو پس از کناره گيری موسوی او نيز به کار های فرهنگی مشغول شد و همواره به عنوان يک شخصيت فرهنگی به فعاليت ادامه می داد. وی با حضور موسوی در عرصه ی انتخابات به عنوان سردبير کلمه سبز و مشاور موسوی به عرصه ی سياست بازگشت. بهشتی شيرازی از جمله نزديکترين شاگردان عارف بزرگوار مرحوم حاج محمد اسماعيل دولابی بود. وی همچنين تاليفات عرفانی و مذهبی دارد . او امروز به اتهام همکاری با موسوی زندانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016