جمعه 31 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت از بازگشت به کار عطا باباخوانی، از فعالين سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه، توسط حراست شرکت، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به"فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" آقای عطا باباخوانی يکی از فعالين سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که از سال ۱۳۸۴ از کار تعليق شده بود طی يک پروسه حقوقی طولانی ديوان عدالت اداری رای به بازگشت او به کار را داد ولی حراست شرکت از بازگشت به کاراو ممانعت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای عطا باباخانی بازرس سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در جريان اعتصاب گسترده اين شرکت در سال ۱۳۸۴ از کار تعليق شد و در طی اين مدت از حقوق و مزايا محروم بود . اين مسئله باعث ايجاد شرايط سخت معيشتی برای خود و خانواده اش گرديد.
آقای باباخانی نسبت به تعليق غير قانونی خود اعتراض نمود و به ديوان عدالت اداری کشور شکايت کرد پس ۴ سال تعليق از کار ، ماه گذشته ديوان عدالت اداری رای به بازگشت او به کار را صادر کرد و کارفرما را موظف کرد که او را به شغل قبلی اش بازگرداند و حقوق و مزايايی سالهای تعليق را به او بپردازند.
اما آقای باباخانی در روز اول بازگشت به کار توسط حراست شرکت اتوبوس رانی احضار و به او گفته شد بدليل اينکه از فعالين سنديکای شرکت اتوبوس رانی است نمی تواند به کار خود در اين شرکت ادامه دهد.او را در معرض دو انتخاب قرار دادند بازخريد و يا تعليق مجدد از کار، آقای بابا خانی از بازخريد امتناع کرد و خواهان بازگشت به کار خود شد ولی حراست عليرغم حکم ديوان عدالت اداری از ادامه کار او در اين شرکت همچنان ممانعت می کند. آقای باباخانی دارای ۱۸ سال سابقه کار است.
در حال حاضر تعدادی از فعالين سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که از سال ۱۳۸۴ از کار تعليق شده اند و همچنان در حالت تعليق از کار بسر می برند عبارتند از؛منصور حيات غيبی،هادی کويری،داود نوروزی می باشند.
حراست شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه شعبه ای از وزارت اطلاعات می باشد که در طبقه دوم اداره مرکزی شرکت واحد در خيابان هنگام ميدان رسالت مستقر است . هيچ کارمندی حق ورود به اين طبقه را ندارد. افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند برای ساير کارکنان شرکت ناشناخته هستند و سعی نمی کنند که توسط ساير کارکنان ديده شوند. اين طبقه کاملا محرمانه است. اسامی افراد حراست در پرسنلی شرکت واحد ثبت نشده است و حقوق آنها توسط شرکت واحد پرداخت نمی شود.هنگامی که کارکنان شرکت واحد به اين طبقه که حراست در آن مستقر است احضار می شوند توسط بلندگو از آنها بازجويی می کنند و چهره افراد سئوال کننده نامشخص و پشت ديوارهای شيشه ای و دودی قرار دارند و ديده نمی شوند. شيوه برخورد آنها با پرسنلی که به حراست احضار می شوند همانند بازجوهای وزارت اطلاعات است.
لازم به يادآوری است که رهبران سنديکای اتوبوس رانی تهران و حومه آقايان منصور اسالو و ابراهيم مددی تنها به جرم حق داشتن سنديکای کارگری چند سال است که در شرايط طاقت فرسايی در زندان بسر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016