شنبه 8 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت شش تن از دروايش گنابادی به زندان، هرانا

خبرگزاری هرانا - شش تن از دروايش سلسله نعمت اللهی گنابادی به اتهام "تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق ذفن اموات در محل ممنوعه" به ۴ ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش سايت مجذوبان نور، بر اساس دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه جزايی شهرستان گناباد ،علی افکار، عباسعلی افکار، معصومه سالاری، رضا شوقی و حسنيه کاظمی از دراويش نعمت اللهی گنابدی ساکن بيدخت به اتهام تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق دفن اموات در مزار سلطانی به تحمل ۴ ماه حبس تعليقی (به مدت ۳ سال) محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين بر اساس اين حکم عباسعلی زارع حقيقی متصدی مزار سلطانی به ۴ ماه حبس تعزيری محکوم شده است. آقای حقيقی در گذشته نيز به همين اتهام از سوی دادگاه گناباد مجموعاً به ۷ ماه حبس قطعی محکوم شده است که پرونده وی در دستور کار اجرای احکام دادگستری قرار دارد.

اين گزارش در ادامه به محتويات حکم صادره عليه اين ۶ درويش اشاره و می افزايد : شعبه ۱۰۱ دادگاه جزايی به رياست آقای رسولی در حکم محکوميت صادره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و اداره ی اطلاعات شهرستان گناباد با اين بهانه که دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت بهداشت عمومی را به مخاطره می اندازد استناد کرده است.

در اسفند ماه سال ۱۳۸۷ شبکه بهداشت گناباد بر اساس نامه های محرمانه فرمانداری و اداره اطلاعات به بهانه جلوگيری از تردد دراويش در مزار متبرکه سلطانی دفن اموات در اين محل را ممنوع اعلام کرد و از آن زمان تا کنون عده ی زيادی از دراويش پس از دفن اموات در اين مکان متبرک به زندان ، شلاق و تبعيد محکوم شدند.

گفتنی است وکالت دراويش در اين پرونده را آقايان غلامرضا هرسينی، فرشيد يداللهی، امير اسلامی، داوود منتظری، ابراهيم شنبدی و سيد ياسر جلالی برعهده دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016