دوشنبه 10 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال منصور اسانلو به سلول های انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"، انتقال زندانی سياسی منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت گرج ،او ۳ روز است که تحت بازجوئی و شکنجه های روحی بازجويان وزارت اطلاعات قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز شنبه ۸ خرداد ماه حوالی ساعت ۱۰:۳۰ زندانی سياسی منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از بند ۵ معروف به بند متادون که از چهارشنبه سوری در آنجا بسر می برد به سلولهای انفرادی بند سپاه که در دست بازجويان وزارت اطلاعات است منتقل گرديد. اواز زمان انتقال تا به حال تحت بازجوئی و فشارهای غير انسانی بازجويان وزارت اطلاعات قرار دارد.
گفته می شود علت انتقال پرونده ای است که فروردين ماه عليه او گشوده شده است و اتهامی که به او نسبت داده شده ارتباط با معاندين نظام در زندان می باشد.که در شعبه۶ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج به او نسبت داده شد. گشودن پرونده جديد در حالی است که آقای اسالو در زندان بسر می برد.
مدتی پيش کمسيون پزشکی ،پزشک قانونی که با حضور ۵ پزشک متخصص تشکيل جلسه داده بود و چنيدن ساعت او را تحت معاينات پزشکی قرار داده بودند نظر به وضعيت وشرايط جسمی او اقداماتی بايد برای آقای اسالو در نظر گرفته می شد که عملا رای بر آزادی او در گزارش مربوطه داده شده بود.
زندانی سياسی منصور اسالو در ماه های اخير پيش از هر مناسبتی تحت فشا ر ها و اذيت وآزار ها قرار گرفته است و به نظر ميايد که در آستانه مناسبتهای خرداد ماه باز هم او را تحت فشارهای غير انسانی قرار داده اند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،انتقال آقای اسالو به سلولهای انفرادی و تحت بازجويی و شکنجه های روحی قرار دادن وی در حالی که او در حال طی کردن محکوميت غير قانونی و غير انسانی است را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و ساير سنديکاهای بين المللی خواستار اقدامات بين المللی برای پايان دادن به سرکوب کارگران در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016