جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط نامطلوب ابوالفضل عابدينی در زندان کارون اهواز، هرانا

خبرگزاری هرانا - ابوالفضل عابدينی نصر خبرنگار و از مسوولان پيشين مجموعه فعالين حقوق بشر در ايران که به تازگی به زندان کارون اهواز منتقل شده است در شرايط نامطلوبی نگهداری می شود و جان وی در خطر است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، عابدينی در بند ششم اين زندان که اصطلاحا به آن بند سياسی می گويند، نگهداری می شود و مسئولان به دليل فشار مضاعف، وی را با چند تن از زندانيان خطرناک هم سلول کرده اند که در اين مدت اين خبرنگار از سوی هم سلولی های خود در چندين نوبت مورد تهديد جانی قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی چندی پيش از سوی شعبه يکم دادگاه انقلاب اهواز به تحمل يازده سال حبس تعزيری محکوم و در مدت کمتر از يک هفته پس از ابلاغ حکم به وکيل ايشان محمد اوليايی فرد و در حالی که برای اعتراض به حکم صادره بيش از ۱۴ روز مهلت قانونی باقی مانده بود؛ از سوی شعبه يازده دادگاه تجديد نظر اين استان محکوميت ايشان تاييد شد.

اين فعال حقوق بشر در پی سناريوی از پيش تعيين شده دستگاه امنيتی بر عليه فعالين حقوق بشر مورخ ۱۱ اسفندماه سال گذشته در منزل پدری اش توسط هجوم بيش از شصت نيروی مسلح امنيتی بازداشت شد.

وی در مدت بازداشت در بند ۲ الف سپاه پاسداران شکنجه های جسمی و روحی متعددی را متحمل شد تا حدی که چندين بار به دليل شکنجه شديد جسمی راهی بهداری زندان اوين شد.

گفتنی است اين خبرنگار جوان به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد که بارها پزشک ايشان نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در زندان، قرار گرفتن در محيط بسته، استرس و عدم دسترسی به داروهايش هشدار داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016