دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايش غرورانگيز هم‌دلی آگاهانه سه نسل از ايرانيان در سالگرد جنبش اعتراضی مردم ميهن‌مان در شهر کلن، گزارش کميته برگزاری

نمايش دست در دست هم ديگر گذاشتن، نمايش احترام به نظر يکديگر، نمايش پذيرش نظر اکثريت و همراهی با آن، نمايشی که حضور آگاهانه سه نسل از فعالين سياسی و اجتماعی در شکل دهی اش آن را فراموش ناشدنی و تاريخی کرد!
مهم نبود که شما جزو فراخوان دهندگان اين نمايش باشيد. مهم اين بود که شما هم با تدبير حضور خود بر اين غرور افزوديد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک سال از جنبش اعتراضی ميليونی مردم مان می گذرد، جنبشی که بسياری از ايرانيان درد کشيده و آزاديخواه خارج کشور را به سرعت به همدلی و پشتيبانی از خودش با ری ديگر و در گستردگی ای بی سابقه به خيابانها و ميادين شهرهای اروپايی کشانده است. رنج پرپرکردن جان جوان نداها و سهراب های مان، اندوه بيکران مادران و پدران فرزند از دست داده و يا زندانی داده و بی شمار رنج ها و سختی هايی که بر پيکره جامعه مان در نتيجه سلطه سی ساله حکومت دينی رفته و می رود، بسياری از ما را به اين نتيجه رسانده که با هم بودن و آگاهانه با هم بودن از ما نيرويی می سازد که ده ها بار بيشتر و موثرتر ما را در رفع اين پديده شوم قرن ياری خواهد داد. و اين تنها راه است!
جنبشی که يک سال پيش در ايران ابتدا با رای من کو شروع شد. امروز در گوشه ای از ادامه اش در خارج کشور، در شهر کلن، نخست با حرکتی مبتکرانه « مارش سکوت» با حضور صدها ايرانی با پرچم ها و پلاکاردهای گوناگون از ميدان اصلی شهر آغاز و در گردهم آيی بيش از دو هزار نفر در ميدان ديگر شهر ادامه پيدا کرد. اين همايش نشان داد که بر پراکندگی سی ساله مان که از تبعات شوم استقرار جمهوری اسلامی است بايد و می توان چيره شد. ما ياد می گيريم و تجربه می کنيم چگونه در کنار هم بودن را، ما ياد می گيريم و تجربه می کنيم آگاهانه در کنار هم بودن را، اين برای اين سه نسل و نسل های بعد ما ضروری است. مثل هواست مثل آب است مثل آزادی است!
خواستهای اصلی شرکت کنندگان در همايش را يکی از جوانان با صدايی قاطع و رسا به شرح زير اعلام کرد:

پايان دادن به ديکتاتوری و سرکوب در ايران
لغو حکم اعدام
قطع شکنجه و تجاوز و آزادی بی قيد و شرط همه زندانيان سياسی و عقيدتی
حق انتخابات آزاد
حق آزادی بيان، آزادی احزاب و مطبوعات
جدايی دين از حکومت
لغو قوانين زن ستيز در ايران
حق تشکيل سنديکا و اتحاديه های مستقل
به رسميت شناختن حقوق مليت های گوناگون ساکن ايران
به رسميت شناختن حقوق اقليت های مذهبی در ايران
به رسميت شناختن حقوق اقليت های جنسيتی در ايران
علاوه بر جمعيت دو هزار نفره ايرانيان ده ها شهروند آلمانی در برگزاری مراسم شرکت فعال داشتند و صدها آلمانی و خارجی های ديگر در گوشه و کنار ميدان اين گردهم آيی را تماشا و با خواستهای ايرانيان ابراز همراهی و پشتيبانی می کردند. قطعه نمايشی که توسط جوانان برای نشان دادن زندان و شکنجه اجرا گرديد حاضران را تحت تاثير قرار داد.همچنين هنرمندان ايرانی ترانه های شورانگيز ی را برای جمع اجرا کردند. نمايندگان چند حزب سياسی آلمان در پشتيبانی از جنبش آزاديخواهی ايرانيان صحبت کردند. خبرنگاران رسانه های آلمانی و ايرانی برای انعکاس آن حضور داشتند.

کميته برگزاری مراسم سالگرد جنبش اعتراضی مردم ايران در استان نورد راين وستفالن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016