دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی خانواده های دستگيرشدگان ۲۲ خرداد در مقابل پليس پيشگيری و بازداشتگاه وزرا، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" تعداد زيادی از خانواده های دستگير شدگان روز ۲۲ خرداد در مقابل پليس پيشگيری،بازداشتگاه وزرا و کلانتری ۱۴۸ تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط عزيزانشان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز يکشنبه ۲۳ خرداد ماه ده ها نفر از خانواده های بازداشت شدگان روز ۲۲ خرداد در مقابل پليس پيشگيری،بازداشتگاه وزرا و کلانتری ۱۴۸ تجمع کردند. عمده تجمع اعتراضی خانواده در مقابل پليس پيشگيری بود.خانواده ها خواهان مطلع شدن از وضعيت و شرايط ، محل بازداشت و آزادی فوری و بی قيد شرط عزيزانشان بودند.

اما مامورين سرکوبگر مستقر در پليس پيشگيری برخوردی توهين آميز و غير انسانی با خانواده ها داشتند و از پاسخ دادن به خانواده ها خوداری می کردند.پاسخهای نيروهای سرکوبگر مستقر در پليس پيشگيری به خانواده ها که با عربده کشی و داد وفرياد زدن همراه بود. آنها با کلماتی مانند؛ از اينجا بريد ،بريد بريد،ما از آنها اطلاعی نداريم، اينجا نيستند و گاها هم خانواده ها را هل می دادند.

خانواده های دستگير شدگان نسبت به برخوردهای غير انسانی و توهين آميز آنها اعتراض می کردند و به آنها هشدار می دادند که بايد پاسخگو باشند و حق توهين کردند و برخوردهای غير انسانی را ندارند. خانواده ها همچنين در مواردی اقدام به سر دادن شعار زندانی سياسی آزاد بايد گردد می نمودند.

تجمع اعتراضی خانواده ها از حوالی ساعت ۰۸:۳۰ آغاز شد و همچنان ادامه دارد. آنها به نيروهای سرکوبگر اعلام می کردند که تا آزادی فوری و بی قيد و شرط عزيزانشان از آنجا نخواهند رفت.

از طرفی ديگر از کانالهای غير مستقيم به تعداد کمی از خانواده ها گفته شد که عزيزانشان به زندان اوين منتقل شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016