دوشنبه 31 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارعاب و آزار فعالين دانشجويی کرمانشاهی در آستانه امتحانات پايان ترم، دانشجونيوز

نهادهای امنيتی و شبه امنيتی مجددا و در آستانه امتحانات پايان ترم به صورت سازمان يافته اقدام به احضار و تهديد دانشجويان فعال کرده اند.

به گزارش دانشجونيوز، در دو هفته ی اخير نهادهای امنيتی و شبه امنيتی چون وزارت اطلاعات، بسيج، حراست دانشگاه و کميته انضباطی دانشگاه ها با احضار دانشجويان فعال عنوان کرده اند که ايشان حق شرکت در امتحانات پايان ترم را ندارند. اما تاکنون خبری درمورد عملی شدن اين تهديد ها مخابره نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نظر می رسد اين اقدامات به منظور اعمال فشارهای عصبی بر فعالين دانشجويی و مواجه ساختن ايشان با مشکلات آموزشی صورت می پذيرد.

گفتنی است اين اقدامات به صورت کاملا سازمان دهی شده و در هماهنگی کامل نهادهای سرکوب داخل و خارج دانشگاه صورت می گيرد. بسياری از دانشجويان به کميته انضباطی و حراست دانشگاه فراخوانده شده اند و به ايشان اعلام کرده اند که با توجه به سابقه فعاليت هايی دانشجويی، اين دانشجويان حق شرکت در امتحان پايان ترم را ندارند. اين درحالی است که آموزش دانشگاه وساير مسئولين دانشگاه از چنين موضوعی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

همچنين نهادهای خارج از دانشگاه، چون بسيج و دفاتر وزرات اطلاعات در آستانه ی امتحانات دور جديدی از تهديد و احضار فعالين دانشجويی را آغاز کرده اند. در اين سری از احضارها دانشجويان به مدت چند روز پياپی مورد بازجويی و تهديد قرار می گيرند و ضمن طرح ادعای صدور حکم بازداشت احضار شدگان، ايشان را به همکاری يا سکوت دربرابر اين احضارها وامی دارند.

پيش از اين جمعی از فعالين سياسی و دانشجويی شهر کرمانشاه با نوشتن نامه هايی به نمايندگان مجلس و مسئولين شهر کرمانشاه اين اقدامات عجيب و فراقانونی برخی نهادهای امنيتی و نظامی را گوشزد کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016