سه شنبه 1 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين‌الملل: بهزاد باقری دانشجوی زندانی را آزاد کنيد، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: سازمان عفو بين الملل، در سندی که عصر دوشنبه منتشر کرد، با نام بردن از بهزاد باقری، دانشجوی آزادی خواه دربند ايرانی، وی را يکی از زندانيان عقيدتی ای خواند که صرفا به خاطر فعاليت های مسالمت آميز خود در رابطه با آزدی بيان بازداشت شده. عفو بين الملل همچنين از همگان خواست تا با ارسال نامه به مقامات مسئول جمهوری اسلامی، خواستار آزادی بی قيد و شرط اين فعال دانشجويی شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امنستی اينترنشنال با بيان اينکه باقری زندانی عقيدتی ای است که صرفا به دليل فعاليت های مسالمت آميز خود در زمينه آزادی بيان بازداشت شده، بازداشت وی را بخشی از موج دستگيری فعالان سياسی در پيش از سالگرد انتخابات بحث برانگيز رياست جمهوری در ۲۲ خرداد دانست.

عفو بين الملل گفت، دليل بازداشت وی روشن نيست، اما احتمالا بازداشت وی بخشی از موج دستگيری فعالان سياسی، مدافعان حقوق بشر، دانشجويان و اعضای اتحاديه های کارگری پيش از سالگرد انتخابات بحث برانگيز رياست جمهوری در ۲۲ خرداد می باشد.

بهزاد باقری کاهکش از فعالين دانشجويی طيف چپ، در تاريخ ۸ خرداد ۱۳۸۹ بازداشت و از آن زمان تاکنون بدون هيچ اتهامی در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد. باقری، از فعالين دو نشريه (تعطيل شده) دانشجويی طلوع و خاک، پيش از اين نيز در سال ۸۶ و در جريان دستگيری گسترده دانشجويان طيف چپ بازداشت شده بود و در اسفند سال ۸۶ به قيد وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.

وی دانشجوی باستان شناسی دانشگاه تهران و از دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب می باشد. باقری در ۸ خرداد ۱۳۸۹ در خانه اش در شاهين شهر اصفهان توسط ماموران لباس شخصی دستگير شد. خانواده باقری تا يک هفته از محل نگهداری وی بی اطلاع بودند. نهايتا در ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ وی در تماسی با خانواده اش اعلام کرد که به بازداشتگاه امنيتی زندان دستگرد در اصفهان منتقل شده است.

در پايان اين سند، عفو بين الملل از همگان تقاضا کرد که در نامه ای به رئيس قوه قضائيه و دبيرکل شورای عالی حقوق بشر جمهوری اسلامی خواستار آزادی بی قيد و شرط بهزاد باقری و دسترسی وی به حق انتخاب وکيل و حفاظت از وی در برابر شکنجه و ساير بدرفتاری ها و پايان اذيت و آزار خانواده وی شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016