پنجشنبه 3 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته نامه نيشن: کوهنوردان آمريکايی در خاک عراق دستگير شدند، بی بی سی

هفته نامه نيشن، چاپ آمريکا، گزارش کرده است سه کوهنورد آمريکايی که ايران به اتهام جاسوسی حبس کرده در داخل خاک عراق دستگير شده اند.

اين نشريه پس از بررسی های پنج ماهه و به نقل از دو شاهد عينی گزارش کرده که نظاميان ايران پس از مشاهده سه کوهنورد آمريکايی در نزديکی نوار مرزی، وارد خاک عراق شده و آنها را به اسارت گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت ايران شين بائر ۲۷ ساله، سارا شورد ۳۱ ساله و جاش فتال ۲۷ ساله که از ۳۱ ژوئيه گذشته تاکنون در اين کشور محبوسند را متهم به ورود غيرقانونی به داخل مرز و فعاليت های جاسوسی کرده است.

اما نيشن به نقل از دو شاهد عينی که خواسته اند نامشان فاش نشود گفته است نيروهای ناجا (نيروی انتظامی جمهوری اسلامی) با مشاهده اين سه کوهنورد که ظاهری غربی داشتند، پس از تهديد و شليک تيرهوايی وارد خاک عراق شده و آنان را گرفتند.

دو منبع ديگر نيز به اين نشريه گفته اند يک مامور سپاه پاسداران که احتمالا فرمان دستگيری آنها را داده بوده مدتی بعد به اتهام قاچاق، آدم ربايی و قتل دستگير شده و در انتظار اعدام است.

اين منابع گفته اند سرهنگ هيوا تاب فرمانده اطلاعات سپاه کردستان دستور دستگيری و انتقال اين سه کوهنورد به مريوان و سپس تهران را داد، اما خود او در اوت سال گذشته به اتهام قتل پس مصطفی شيرزادی فرزند امام جمعه مريوان دستگير شد.

بستگان اين سه کوهنورد از تحقيقات نشريه نيشن تشکر کرده و گفته اند شين، سارا و جاش همواره گفته اند که به هيچ وجه قصد ورود به خاک ايران را نداشته اند.

در بيانيه خانواده های آنها از قوه قضائيه ايران خواسته شده يا اين سه تن را به سرعت آزاد کند و يا به آنها اجازه دهد در دادگاهی عادلانه و علنی به اتهام های خود پاسخ دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016