جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: کمک‌های دولت نهم و دهم به نيروی انتظامی در هيچ دوره‌ای سابقه ندارد، ايسنا

در زمينه حجاب ما قانون را اجرا می کنيم علما نظر فقهی می دهند

جانشين فرمانده نيروی انتظامی گفت: در طول دولت نهم و دهم کمک‌هايی که به نيروی انتظامی شده در هيچ دوره‌ای سابقه ندارد.

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا - منطقه کهگيلويه و بويراحمد، سردار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران در ياسوج در خصوص مساله حجاب و عفاف، افزود: راهکارهای اجرايی حجاب و عفاف توسط دولت ابلاغ شده و قبلا وزارت ارشاد بايد پيگيری می‌کرد بعد از آن تحويل وزارت کشور شد که اجرايی تر شود و اطلاع دارم که دغدغه برای اجرای آن وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: ما بدور از حاشيه به دنبال اجرای قانون هستيم و اساسا تخصص بحث فقهی اين مساله را نداريم که از لحاظ فقهی صحبت کنيم، چرا که موضوع ما قانون و اجرای قانون است که قطع به يقين همه اين را از ما می‌خواهند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی خاطر نشان کرد: اصل در زمينه حجاب و عفاف وجود ماموريت و اجرای ماموريت است که بايد اجرا کرد، نظر فقهی اين مساله کار بزرگان و علما است.

سردار رادان تصريح کرد: مساله حجاب و عفاف از ماموريت‌هايی بود که دولت به تعداد زيادی از سازمان‌ها واگذار کرده و دولت متولی آن است و اينگونه نيست که نيروی انتظامی به تنهايی متولی آن و دولت کنار باشد.

وی ادامه داد: ما در کنار دولت هستيم و کار را انجام می‌دهيم و سبک و سياق نيز سبک و سياق قانون است.

وی همچنين در خصوص عزل و نصب فرماندهان نيروی انتظامی اظهار کرد: ‌معمول اين است که فرماندهان يک دوره سه ساله بمانند، اما بعضی وقت‌ها بنا به ضرورت و نياز شديد، اين دوره سه ساله با اذن افزايش می‌يابد و بعضی اوقات به واسطه اهميت موضوعات کمتر از سه سال می‌شود.

سردار رادان در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تصادفات در کشور، ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه راهنمايی و رانندگی با وجود اينکه تعداد سفرها بيشتر شده بود در سال گذشته کاهش تلفات ناشی از تصادفات را داشته‌ايم که نشان دهنده رشد و بالندگی مردم در اين زمينه است.

وی ابراز اميدواری کرد که با لايحه جديد که مجلس تصويب کرده و ابلاغ می‌شود، انضباط اجتماعی در حوزه راهنمايی و رانندگی بهتر ‌شود.

به گفته جانشين فرمانده نيروی انتظامی، در حال حاضر در زمينه شرارت‌ها شاهد هستيم که زشتی ‌هايی که ناشی از جرائم خشن است به شدت کاهش پيدا کرده و در حوزه کشفيات قاچاق نيز افزايش داشته‌ايم.

سردار رادان يادآور شد: در حوزه وقوع جرائم درصدی افزايش داشتيم که جبران آن را با کشفيات انجام داده‌ايم و هدف گذاری کرده‌ايم که از تيرماه بتوانيم وقوع جرم را کاهش دهيم.

وی همچنين با بيان اينکه عبدالمالک ريگی يک شروری بود تحت سرويس‌های بيگانه از جمله آمريکا، انگليس و اسرائيل حمايت می‌شود و شرارت‌های خود را انجام می‌داد، ‌اظهار داشت: نقطه قوت ما در اين خصوص اين بود که با همه حمايت‌ها درسی برای مبارزه با تروريست به کشورهای منفی داده‌ايم که سالهای سال بايد روی آن فکر و بررسی کنند و بيايند از ما ياد بگيرند.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی تاکيد کرد: اگر زمانی ريگی ديگری درست شود مطمئن باشيد به سرنوشت همين ريگی دچار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سردار رادان با بيان اينکه با راه اندازی ۱۹۷ در حقيقت يک نظارت برون سازمانی را نيز به صورت هدفمند برنامه ريزی شده و کلاسيک برای خود ايجاد کرده‌ايم، ادامه داد: خوشبختانه مردم از اين موضوع استقبال کردند و در حال حاضر يکی از شاخص‌های ما برای اندازه گيری و سنجش ميزان موفقيت‌های خود در ماموريت‌ها بررسی تماس‌های مردم با ۱۹۷ است.

وی ادامه داد: سعی داريم که حضور چهره به چهره پليس را کمتر کنيم و حضور فعال و هوشمند دوربين‌ها را برای کنترل تخلفات داشته باشيم.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی گفت: امسال در برنامه داريم که بتوانيم نزديک به ۶۰ درصد جاده‌های هدف را در کشور زير بار دوربين‌های هوشمند ببريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016