شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنج کشته و بيست و دو زخمی در درگيری با نيروهای امنيتی در اهواز، هرانا

خبرگزاری هرانا -در يک درگيری در اهواز بين اعضای قبيله ی العمور و نيروهای بسيج ۵ تن کشته و ۲۲ تن ديگر زخمی شدند.

به گزارش العربيه، تلاش برای متفرق کردن تشييع جنازه يکی از فعالان سياسی اهوازی از اعضای قبيله عرب العمور در شرق اهواز که پيش تر به دست نيروهای بسيج کشته شده بود منجر به تظاهرات تشييع کنندگان و درگيری مسلحانه عرب ها، که معمولا در چنين مراسمی اسلحه با خود حمل می کنند، با نيروهای بسيج شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از آن که مراسم تشييع جنازه در منطقه "البو رومی" به تظاهرات کشيده شد، نيروهای امنيتی وبسيج و لباس شخصی ها سعی کردند تظاهرکنندگان عرب از قبيله العمور را متفرق کنند اما اين تلاش ها به درگيری مسلحانه کشيده شد که در نتيجه آن ۵ تن از طرفين کشته و ۲۲ تن ديگر زخمی شدند.

به گفته اين منابع نيروهای دولتی تعداد زيادی از شهروندان عرب ايرانی شرکت کننده در اين مراسم را دستگير کردند و نيروهای کمکی بسيج وسپاه به منطقه سرازير شدند.

نيروهای بسيج در آغاز هفته جاری علی عموری، فعال سياسی اهوازی را که تحت تعقيب دستگاه اطلاعاتی بود و خود را از آنها پنهان کرده بود ترور کردند.

گفته می شود استان خوزستان که مرکز آن شهر اهواز است و در مجاورت عراق قرار دارد، بيش ترين جمعيت عرب های ايرانی را در خود جای داده است که تبار آنان به قبايل بنی کعب، بنی اسد، ربيعه، بنی تميم، آل کثير وبنی طی باز می گردد.

فعالان سياسی عرب در اين استان مقامات دولت مرکزی را متهم می کنند که ضمن منع آموزش زبان مادری، دست به تبعيض عليه آنان زده واز بسياری از حقوق خود که در قانون اساسی اين کشور آمده محروم هستند.

ايران از هفت قوميت اساسی شامل فارس ها، ترک های آذربايجانی، کردها، عرب ها، ترکمن ها، بلوچ ها و لرها تشکيل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016