سه شنبه 8 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الهام: وقف اموال دانشگاه آزاد کمک به ادامه حيات فتنه است، فارس

خبرگزاری فارس: عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد برخلاف اصول و مبانی مدنی عمومی کشور و کمک به ادامه حيات فتنه است.

غلامحسين الهام در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اعتراض به تصويب وقف اموال دانشگاه آزاد افزود: اقدام مجلس شورای اسلامی در تصويب وقف اموال دانشگاه آزاد هيچ توجيه قانونی ندارد و خلاف اصول و مبانی مدنی و حقوقی عمومی کشور است.
وی ادامه داد: تصويب اين طرح نشان می‌دهد که اهداف سياسی پشت پرده‌ای وجود دارد که با استفاده از ظرفيت‌های حقوقی و نادرست از قواعد حقوقی، تلاش در آزاد گذاشتن مسئولان دانشگاه و خارج کردن نظارت و کنترل از مراجع قانونی اين نهاد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو حقوقدان شورای نگهبان، تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را کمک به ادامه حيات فتنه دانست و اظهار داشت: شاهد بوديم که در اين دوران از امکانات دانشگاه آزاد برای پشتيبانی از فتنه عليه مردم استفاده شده است.
وی با اشاره به اظهارات برخی نمايندگان مبنی بر فريب خوردن در تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد بيان داشت: مسئوليت در نظام جمهوری اسلامی بسيار خطير است و پذيرفته نيست که يک مقام عالی در سطح سياستگذاری اجرايی کشور اشتباه خود را با غفلت توجيه کند زيرا اين مسئله عذر بدتر از گناه است، ولی به هر حال توجه به اشتباه و برگشت از آن نيز ستودنی است.
الهام با اشاره به عدم بصيرت برخی خواص تصريح کرد: عدم بصيرت خواص در سطوح عالی کشور در حقيقت نوعی جهت‌گيری انحرافی است زيرا پذيرفته نيست کسانی که مسئوليت و مديريت جمعی دارند از عدم بصيرت برخوردار باشند و نداشتن بصيرت در سطوح تا اين حد به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست.
وی با بيان اينکه اعتقاد به ولايت فقيه بايد در عمل مشخص شود نه در حرف، خاطرنشان کرد: جهت‌گيری ولايت فقيه و مطالباتش يک امر بسيار روشن و مشخص است.
الهام اضافه کرد: صف‌بندی ولی فقيه کاملا مشخص است و قابل قبول نيست که خواص جامعه امروز بصيرت نداشته باشند.
وی با تاکيد بر اينکه تبعيت از ولايت فقيه تنها به شعار منتهی نمی‌شود، افزود: امروزه برخی‌ها مسير خود را از ولايت تغيير داده‌اند و می‌دانند که اين مسير در خط ولايت نبوده و بر حق نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016