دوشنبه 7 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: موضوع دانشگاه آزاد مساله غيرقابل حلی نيست، قطعنامه‌ها نمی‌توانند مسير هسته‌يی ايران را عوض کنند، ايسنا

علی لاريجانی که در بدو ورود به استان لرستان مورد استقبال استاندار و نماينده ولی فقيه در استان قرار گرفته بود در جمع خبرنگاران درباره اين سفر گفت: من خيلی مسرورم از اين‌که فرصتی فراهم شد که از نزديک مردم شريف و دلاور و شجاع لرستان را ببينم و عرض ادبی خدمت‌شان داشته باشم. مناسبت بزرگداشت شهدای روحانی استان، سالروز رحلت بانوی اسلام حضرت زينب(س) باعث شد ديداری از استان داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌چنين اين فرصت زمان خوبی است تا در خدمت امام جمعه و نمايندگان محترم استان و مديران باشيم تا درباره مسائل اصلی استان بحث و گفت‌وگو کنيم. به دليل اين‌که در فرصت رسيدگی مجلس به برنامه پنجم توسعه اين زمان مناسبی است که به موضوعات استان رسيدگی شود. نمايندگان استان هم قبلا با من جلسه‌ای داشته و بحث‌هايی در مورد مشکلات استان داشتيم و می‌توان برخی از معضلات استان را پيگيری کرد.

رييس مجلس در مورد مشکل گرد وغبار به خصوص در استان‌های غربی کشور يادآور شد: اين موضوع نسبتا فراگيری در کشور است و فقط مختص استان لرستان نيست، بلکه بسياری از استان‌های ما درگير اين موضوع هستند. من حدود دو سال پيش سفری به عراق داشتم و با نخست‌وزير عراق بحث مفصلی در اين رابطه داشتم. متعاقب آن هم رييس سازمان حفاظت محيط زيست سفری به عراق داشت. اين موضوعی است که مربوط به بيابان‌های چند کشور است و خشکسالی‌های مستمر باعث شده غبارها به کشورهای ديگر حرکت کنند. بنابراين يک موضوع کاملا منطقه‌ای است و بايد از ظرفيت‌های تمام کشورهای منطقه در اين باره استفاده کرد.

وی ادامه داد: رييس سازمان محيط زيست هم گفت‌وگوهايی در اين رابطه داشته که اصل اين موضوع را مجلس در گفت‌وگو با دولت عراق دنبال کرد و بايد نسبت به اين موضوع اهتمام داشت، چرا که اگر دقت کنيم شدت آن در حال افزايش است، لذا احتياج به کارهای عملی است که بايد با کشورهای اردن، بحرين، و کشورهای موثر در منطقه مثل عربستان که بخشی از آن هم درگير اين مساله است به راه‌حل برسيم، و مقدار زيادی از کار هم بايد روی موضوع بيابان‌زدايی متمرکز گردد تا با روش‌های مختلفی جلوی حرکت غبار را گرفت.

علی لاريجانی هم‌چنين در پاسخ به پرسشی در خصوص موضوع دانشگاه ‌آزاد و مصوبات اخير مجلس در اين باره تاکيد کرد: اين طرح در مجلس مطرح شد و من هم از نظر مباينت با قانون اساسی اخطار را وارد دانستم اما سوابق آيين‌نامه‌ای اين است که مجلس بايد اخطار را بپذيرد و وقتی مجلس نظرش غير از اين بود شورای نگهبان مرحله آخر است و وقتی شورای نگهبان نظر دهد اصلاح صورت می‌گيرد و اين موضوع غيرقابل حلی نيست.

وی در پاسخ به سوال ديگری در مورد وعده اعلام شروط مذاکره از سوی رييس‌جمهور تصريح کرد: آنچه مهم است اين است که آنها درون يک طراحی اين کار را دنبال می‌کنند، لذا نه قطعنامه‌شان روی صداقت است و نه پيشنهاد مذاکره‌شان. آنها پروسه‌ای را دنبال می‌کنند که قطعنامه صادر می‌کنند و پيشنهاد مذاکره می‌دهند و در اين مسير جلوی خانه ملت سنگ‌اندازی می‌کنند و اين کاری است که امروز اينها در قطعنامه انجام دادند.

رييس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روز گذشته گروه جی ۸ بيانيه‌ای صادر کرده که نشان می‌دهد اينها تصور غلطی از موضوع دارند؛ گزارش بيانيه جی هشت نيز نشان می‌دهد که آنها تصور اشتباهی دارند و تصور می‌کنند اين قطعنامه می‌تواند مسير تصميم هسته‌يی ايران را عوض کند، اما فضاحت بار اين است که آنها راجع به حقوق بشر صحبت می‌کنند، وقتی آمريکايی‌ها در عرصه بين‌المللی و زندان‌های ابوقريب و گوانتانامو و با وجود فضاحت‌هايی که در طول تاريخ بشريت بی‌نظير است در افغانستان انجام داده‌اند راجع به حقوق بشر صحبت می‌کنند اين يک فضاحت برای آنهاست.

رييس مجلس يادآور شد: ما معتقديم آنها دچار نوعی ره‌گمشده‌ای شده‌اند. اگر آنها دنبال اين هستند که مساله هسته‌يی حل شود ايران بايد چارچوب‌های آژانس را رعايت کند که اين کار را می‌کند و بازرسان هستند و اگر آنها می‌خواهند زياده‌خواهی کنند اين مسير اشتباهی است ما هم در مجلس طرحی داريم که در مورد فوريت آن تصميم گرفته‌ايم و به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، لاريجانی صبح امروز برای حضور در کنگره شهدای روحانی و طلبه استان لرستان در سفری يک روزه وارد خرم‌آباد شد و در بدو ورود مورد استقبال سيدحسين صابری استاندار و سيداحمد ميرعمادی نماينده ولی فقيه در استان قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016