پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تسلط تدريجی سپاه بر شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در گفت‌وگو با علی‌رضا نوائی عضو اتحادیه بین‌المللی حمایت از کارگران ایران، راديو فرانسه

شاهرخ بهزادی - راديو بين‌المللی فرانسه - بنا بر گزارش های رسيده به "فعالين حقوق بشر و دموکراسی در ايران" تعدادی زيادی از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شديداً زير فشار هستند تا در برابر مبالغ کمی که هيچگونه رابطه منطقی با سوابق کار آنان ندارد، تن به بازخريد شدن بدهند. در همين حال خطوط جديد اتوبوسرانی در تهران و حومه به تدريج به شرکت های وابسته به سپاه پاسداران واگذار ميشوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر گزارش های رسيده به "فعالين حقوق بشر و دموکراسی در ايران" تعدادی زيادی از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شديداً زير فشار هستند تا در برابر مبالغ کمی که هيچگونه رابطه منطقی با سوابق کار آنان ندارد- برای بيش از ۲۰سال سابقه خدمت مبلغی معادل ۱۵ ميليون تومان ، تن به بازخريد شدن بدهند.

در همين حال خطوط جديد اتوبوسرانی در تهران و حومه به تدريج به شرکت های وابسته به سپاه پاسداران واگذار ميشود. در اين خصوص ميتوان به راه اندازی ترمينال جنوب و پايانه افشار اشاره نمود. همچنين در راستای طرح خصوصی سازی، تعداد بسياری از اتوبوس های موجود شرکت واحد برای فروش به اينگونه شرکت ها ی وابسته به سپاه آماده ميشوند.

علاوه بر دوتن از رهبران سنديکای اتوبوسرانی تهران و حومه، يعنی آقايان منصور اسانلو و ابراهيم مددی که از چند سال است در شرايط طاقت فرسا در زندان های اوين و گوهر دشت بسر ميبرند، سعيد ترابيان و رضا شهابی دوتن ديگر از فعالين سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نيز طی هفته های گذشته بوسيله مأمورين وزارت اطلاعات دستگير و زندانی شده اند.

در باره اين موضوع با علبرضا نوائی عضو اتحاديه بين المللی در حمايت از کارگر در ايران گفتگوئی انجام داده ايم.

از وی ميپرسيم:

- آيا ميتوان گفت که طرح تدريجی تبديل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به شرکت هايی خصوصی که وابسته به سپاه پاسداران هستند، در حال تکوين است؟

- آيا دستگيری فعالين سنديکايی شرکت واحد، و فشار بيش از حد به کارکنان اين شرکت در جهت طرح خصوصی سازی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ميباشد؟

عليرضا نوائی اعتقاد دارد...

[گفت‌وگو را با کليک اينجا گوش کنيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016