جمعه 11 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات دستگيری نرگس محمدی يک روز پس از زندان در مصاحبه با کمپين بين المللی حقوق بشر

دوری از فرزند بيمارم فراتر از شکنجه است

نرگس محمدی، نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و برنده جايزه ی بين‌المللی بنياد الکساندر لانگر، امروز يک روز پس از آزادی از زندان درمصاحبه با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران به تفصيل درمورد دستگيری و اتهامات مطرح شده در دوران بازداشت صحبت کرده است. او به کمپين گفت که اتهام اجتماع وتبانی عليه نظام پس از چهار روز گذشت از دستگيری وی به او تفهيم شده است. محمدی می گويد: « من يک فعال حقوق بشر هستم و فعاليت هايم هم در چارچوب قوانين نظام جمهوری اسلامی ايران با التزام به مواد قانونی جمهوری اسلامی ايران هست.عضو هيچ گروه سياسی هم نيستم، من فقط يک فعال مدنی و يک مدافع حقوق بشر هستم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرگس محمدی به کمپين گفت:

«روز پنج شنبه، ۲۰ خرداد، ساعت ۸ شب، دخترم را از بيمارستان آوردم. عمل جراحی کرده بود و بخيه های زيادی روی شکم بچم بود و حال اش مساعد نبود. مشغول شستن بخيه هايش بودم. حدود ساعت ده به بعد شب، زنگ زدند سوال کردم چه کسی هستيد؟ گفتند از نيروی انتظامی هستيم، پايين بياييد، يک سوال از شما داريم. چون شب بود با لباس خواب بودم، گفتم اگر کاری داريد، من مانتو شلوار بپوشم. گفتند نه، فقط يک سوال داريم، پايين بياييد.وقتی پايين رفتم ۶ نفر از نيروها وارد خانه شدند؛ چون بچه ی کوچک همراهم بود، هيچ اعتراضی نکردم. متأسفانه يک نامه به من نشان دادند که نه حکم بازداشت بود و نه حکم تفتيش منزل،آن نامه، نامه ی قضايی نبود؛ چون نزديک ۲۲ خرداد بود متن آن نامه هم مبنی براين بود که اگر در اين ايام اغتشاش، مخفی کاری و يا چيزهای مشکوکی ببينيم ، می توانيم بياييم و بررسی کنيم. من را با اين شرايط بازداشت و به بند بند ۲۰۹ بردند و۲۲ روز آن جا بودم.

من يک مادرم دو تا بچه ی سه ساله دارم. بچه ام مريض بود و تازه از تخت پايين آمده بود. يک مادر را، حتی اگر به بهشت هم ببريد، اون جدايی برايش رنج بزرگی است و من يک مادر بودم، واقعا توقع نداشتم ساعت ۱۲ شب؛ من را در حالی که بچه ی مريضم را از تخت عمل تازه پايين آورده بودم و گريه می کرد و دست هايش را دور گردنم قلاب کرده بود ،جدا کنند. من فارغ از مسائل سياسی آن چه که برايم مهم است مسائل اخلاقی و انسانی است و اين برای من دوری از فرزندانم، چيزی فراتراز شکنجه است.فکر می کنم بزرگ ترين شکنجه ای بود که در تمام عمرم تا حالا ديدم.»

سابقه خبر:
نرگس محمدی متولد ۱۳۵۱، فعال حقوق بشر، روزنامه‌نگار، نايب رئيس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر،رييس هيئت اجرايی شورای صلح ايران و همچنين عضو سابق شورای سياست گذاری سازمان دانش آموختگان ايران که در تاريخ ۲۰ خرداد، بازداشت شده بود، در تاريخ ۱۰ تيرماه آزاد شد .پيش از اين در تاريخ ۱۷ ارديبهشت از مسافرت وی به گواتمالا، ممانعت به عمل آمده بود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016