سه شنبه 15 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به آتش کشاندن اتوبوس شخصی که فعالين سنديکايی معلق شده از کار با آن امرار معاش می کردند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"اتوبوس يکی از فعالين سنديکايی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که برای امرار معاش خود وتعدادی از همکاران تعليق شده از کار بکار برده می شد به طرز مشکوکی به آتش کشيده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حوالی نيمه شب چهارشنبه ۹ تيرماه اتوبوس شخصی فعال سنديکايی امير خرازی در اسلام شهر به طرز مشکوکی به آتش کشيده شد و در شعله های آتش کاملا شوخت. آقای خرازی اين اتوبوس را با وام زيادی خريداری کرده بود و در زمانهايی که به دليل فعال سنديکايی بودن از کار تعليق می شد برای امرار معاش خانواده اش بر روی آن کار می کرد.

سه راننده ديگر شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که از فعالين سنديکايی می باشند و بدليل فعاليتهای سنديکايی از کار تعليق شده بودند بر روی اين اتوبوس مشغول به کار بودند و با آن امرار معاش می کردند و تا حدی هزينه زندگی خانواده هايشان را تامين می کردند.

پيش از اين مامورين وزارت اطلاعات از اشتغال کارکنان تعليق شده شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در شرکتهای خصوصی کارشکنی می کردند و شرکتهای خصوصی را تهديد می کردند که از اشتغال کارکنان تعليقی شرکت واحد خوداری کنند.

لازم به يادآوری است آقای امير خرازی در جريان اعتصاب گسترده کارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در سال ۱۳۸۴ دستگير شده بود و چند هفته در زندان اوين در بازداشت بسر برد.او همچنين در دو نوبت بخاطر فعاليتهای سنديکايی از کار تعليق شد. بار اول به مدت ۶ ماه از کار تعليق شد بدليل شرکت در اعتصابات سال ۱۳۸۴ و بار دوم بخاطر فعاليتهای سنديکايی به مدت ۱ سال از کار تعليق شده بود. در هر ۲ مورد از داشتن حقوق و مزايا محروم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016